۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۵۰۴۹۹
رییس فرهنگستان علوم اسلامی:

ولایت امام عادل عامل نجات انسان از سرپرستی و حکمرانی طاغوت است

رییس فرهنگستان علوم اسلامی باطن دین را ولایت امام و شریعت را مناسک دینداری دانست و گفت: ولایت امام عادل عامل نجات انسان از سرپرستی و حکمرانی طاغوت است.
آیت الله میرباقری شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی شب گذشته در نهمین اجلاسیه بزرگداشت غدیر در تالار ولایت مشهد با اشاره به امامت در آموزه های وحیانی، مقصود از «الشمس» در عبارت «والشمس و ضحاها» را وجود امیرمؤمنان دانست که همه کائنات هستی با نور او از سوی خداوند هدایت می شوند.

وی با بیان این که این آیه را علاوه بر نسبت به پیامبر اسلام(ص) می توان به امیرمؤمنان(ع) هم تعمیم داد چرا که هر دو یک حقیقت هستند، تصریح کرد: نور الهی در همه عوالم در راستای هدایت بشر است.

ائمه اطهار، قلب انسان را متمرکز بر حقایق الهی می کنند

رییس فرهنگستان علوم اسلامی حقیقت راسخ را وجود حضرت امیرمؤمنان(ع) دانست که حضور او نوری را در پهنه هستی روشن می کند و خاطرنشان کرد: اگر ائمه اطهار(ع) در قلبی ظهور کردند، آنجا مرکز بروز حقیقت ایمان شده و هر یک از جوارح انسان سهمی را از این حب حضرت امیر می برند.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری با بیان این که در آخرت خورشید پرده و حجاب های ظاهری را بر می دارد تا حقایق الهی تجلی پیدا کنند، ابراز کرد: زمان کنونی دوران حجاب بر ولایت بقیه الله الاعظم(عج) است و تلاش همگان باید مبتنی بر رسیدن به امام در فضای ظلمانی و دریای مواج باشد.

وی حیات دنیوی را زمان بهره برداری از نورانیت ائمه اطهار(ع) دانست و حجاب سقیفه را عاملی در پوشاندن همه چیز از جمله درک امامت خواند و اظهار داشت: بنا به روال طبیعی حیات، بنای بر آن بود تا با تسلیم محض ائمه اطهار بودن حتی علوم تجربی نیز جدای از امام نباشد اما سقیفه حجابی را بنیان نهاد که حتی درک امامت را نیز برای ما دشوار کرد.  

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه میان حجت خداوند و پرودگار حجابی در کار نیست، چه تعریف این فاصله و چه تکذیب آن را ناممکن خواند و گفت: بدون شک آن کسی که مقصودش راهبری انسانها به سوی خداوند متعال است، نمی تواند بی ارتباط با دیگر عوالم باشد.

ائمه اطهار امین دین و علم الهی هستند

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری ائمه اطهار(ع) را امین دین و علم الهی خواند و مقصود خداوند متعال از قرار دادن علم و دین بر دوش آنان را انتقال معرفت الهی به بشریت عنوان کرد. 

وی با بیان این که باطن دین ولایت امام و شریعت، مناسک دینداری است، تصریح کرد: دین تنها به گزاره های اعتقادی و اخلاقی بسنده نمی شود چرا که این گزاره ها مصادیق دینداری نه دین است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم اخلاق نبی مکرم اسلام(ص) را مصداق دینداری دانست و دین حقیقی را ولایت حضرت امیرمؤمنان(ع) عنوان کرد که همه صفات مدنظر در آن جمع شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری افزود: آنانی که ولایت امام عادل را پذیرفته و تحت امامت او قرار گرفتند، خداوند متعال آنان را از تاریکی های ظلمت به سمت نور و روشنایی هدایت کرده و عامل نجاتشان از سرپرستی و حکمرانی طاغوت است.

وی عداوت به اولیاء الهی، بدل سازی و نسخه نویسی را از عملکرد های شوم شیطان برشمرد و نسخه شفابخش پس از پایبندی به قرآن کریم را تبعیت از نعمت ولایت دانست.

زیارت جامعه کبیره؛ عهدنامه مستضعفین شیعه با ائمه اطهار

رییس فرهنگستان علوم اسلامی فعالیت شیطان را متمرکز بر بدل سازی در برابر معصوم دانست و زیارت جامعه کبیره را عهدنامه مستضعفان شیعه با ائمه(ع) به عنوان اسماء الحسنی الهی عنوان کرد./864/202/ب2

ارسال نظرات