۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۵۰۵۲۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ولایت فقیه ثمره غدیر در جامعه کنونی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که عید غدیر روز تجلی بیعت با امامت و ولایت است و ولایت فقیه ما نیز در ادامه ولایت و امامت ائمه معصومین(ع) است، گفت: پذیرش غدیر و نفی ولایت فقیه، نفهمی است، چون ولایت فقیه ثمره غدیر در ایام کنونی است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسم تجلیل از مربیان، مدیران و عوامل اجرایی طرح‌های قرآنی مصباح و نورالهدی مازندران، گفت: فعالیت‌های مربیان، مدیران و خادمان قرآنی با شاخص‌های مادی قابل مقایسه نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عید غدیر روز تجلی بیعت با امامت و ولایت است و ولایت فقیه ما نیز در ادامه ولایت و امامت ائمه معصومین(ع) است، افزود: پذیرش غدیر و نفی ولایت فقیه، نفهمی است، چون ولایت فقیه ثمره غدیر در ایام کنونی است.

وی با بیان این که در روز عید غدیر مسأله امامت و ولایت حضرت علی(ع) به مسلمانان بعد از پیامبر اکرم(ص) مطرح شد، افزود: این موضوع نشان می دهد دین اسلام در هیچ مقطعی جدای از ولایت نبوده و اهمیت آن تا بدان جا است، اگر مسأله ولایت حضرت علی(ع) مطرح نمی شد، دین اسلام نیز کامل نمی شد و آیه «الیوم اکملت لکم دینکم، امروز دین شما را کامل کردم» نیز موید این موضوع است.

حجت الاسلام شکریان با تبریک عید غدیر و اهمیت آن در بین اعیاد اسلامی، افزود: اکمال دین، اتمام نعمت، اعلام رضایت الهی و نا‌امیدی دشمن از ویژگی‌های عید غدیر است که در هیچ یک از اعیاد دیگر اسلامی یک‌جا وجود ندارد.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این‌که نزول آیاتی از سوره مائده برای نصب حضرت علی(ع) با سه تکبیر پیامبر گرامی اسلام همراه بود، خاطر‌نشان کرد: اعیاد فطر و قربان به عنوان اعیاد فروع دین و عید غدیر عیدی برای اصول دین و ولایت بیان شده است.

حجت الاسلام شکریان به بیان 20 مطلب از سوی پیامبر گرامی اسلام درباره امام زمان(عج) در خطبه غدیر پرداخت و اظهار داشت: دشمن خیال می‌کرد که با رحلت پیامبر اسلام، دین اسلام هم از بین می‌رود، اما پیامبر اسلام در روز غدیر اقدام به معرفی متولیان دین تا قیامت کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مهم ترین محصول غدیر، بحث امامت و ولایت است و به دلیل اهمیتی که غدیر دارد از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است، خاطرنشان کرد: همه تلاش و سرمایه گذاری دشمن این است که بین مردم و ولایت فاصله بیندازد ولی به لطف الهی مردم ما با هوشیاری و بیداری هر گونه توطئه و دسیسه دشمن اعم از داخلی و خارجی را نقش برآب می کنند.

وی با اشاره به این که نظام اسلامی حکومتی منحصر بفرد در دنیای امروز است که با الهام از سیره و سنت نبوی و مهر و عدالت علوی توانسته عزت انسانی را به جهان برگرداند، اظهار داشت: پس از حادثه غدیر، صف بندی ها و گروه های مختلفی که به ظاهر متدین بودند با عدم آگاهی و بصیرت دینی دچار اشتباه شدند و ضربات سنگینی به اسلام وارد کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران ضمن مقایسه غدیر و انقلاب اسلامی و حضور خواص در شکل گیری انقلاب، تصریح کرد: در انقلاب نیز گروه ها و چهره های به ظاهر موجه و انقلابی به خاطر نداشتن بصیرت به تدریج از راه امام و آرمان های امام فاصله و امروز مورد احترام دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته اند.

وی فرهنگ غدیر را فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی(ص) و خط مستقیم ولایت دانست و افزود: ترویج و گسترش این فرهنگ در جامعه جوانان را در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن در جنگ نرم بیمه خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ولایت را غایت خلقت، عبودیت و بندگی نزد خداوند و جوهره عبادت دانست و گفت: پیام اصلی غدیر تبعیت از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است و تردیدی نیست که اکمال دین بدون ولایت امکان پذیر نیست، زیرا حجت خدا و جانشین پیامبر(ص) قدرت حفظ دین و تفسیر حقیقی آن را دارد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که ولایت تداوم راه انبیای الهی(ع) است، خاطرنشان کرد: این بدین دلیل است که صیانت دین و پیروان آن از سوی رهبری است.

وی تضعیف فرهنگ غدیر را یکی از توطئه های دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت های اسلامی تضعیف این جایگاه رفیع را هدف خود قرار داده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران نهادینه کردن فرهنگ غدیر برای مقابله با هجمه دشمن در جامعه امروز را ضروری دانست و به جایگاه والای فرهنگ غدیر در مکتب اسلام اشاره و تصریح کرد: دشمنان برای ایجاد تفرفه در بین مسلمانان و با هدف اجرای توطئه‌های شوم خود فرهنگ غدیر را مورد هجمه قرار داده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر لزوم تقویت و تبیین معارف غدیر تأکید و تصریح کرد: باید با معرفی سیره اهل‎بیت(ع) علاوه بر روشن‌گری و بصیرت‎افزایی جامعه به ویژه نسل جوان آنها را از آسیب‎های فرهنگی و اجتماعی مصون کنیم.

وی با اشاره با جایگاه امامت و ولایت حضرت علی(ع)، گفت: واقعه غدیر تأکید بر وحدت بین مسلمانان دارد، تا زمانی که وحدت حول محور ولایت وجود داشته باشد به فرموده امام راحل آسیبی متوجه کشور نخواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ولایت‌مداری را یکی از رموز پیروزی انقلاب اسلامی در برهه‎های مختلف خواند و بیان داشت: آنچه دشمن از آن هراس دارد وحدت مسلمانان است و از هر طریقی تلاش می‎کند تا این وحدت را خدشه‎دار کرده و به نقشه‎های شوم خود برسد، از این رو مسلمانان باید در این زمینه آگاه و هوشیار باشند./950/202/ب2

ارسال نظرات