۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۵۱۴۸۳
آیت الله کورانی مطرح کرد؛

نرم افزار «مکتبه اهل‌البیت» مهم‌ترین و مؤثرترین اثر مؤسسه المصطفی

آیت لله کورانی از برنامه «مکتبة اهل‌البیت» به عنوان مهم ترین اثر مؤسسه المصطفی نام برد و گفت: این برنامه با در اختیار گذاشتن اطلاعات درست، کمک می کند تا محققان، جواب شبهات وهابی ها را به راحتی بدهند.
مکتب اهل بیت آيت الله کوراني

آیت الله علی‌کورانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به عملکرد و سال تأسیس مؤسسه المصطفی اشاره کرد و گفت: مؤسسه المصطفی در اوایل مرجعیت حضرت آیت الله سیستانی و با هدف بررسی و پژوهش‌های اعتقادی خصوصاً پاسخگویی به شبهات وهابیت تأسیس شد.

وی افزود: در ابتدای فعالیت این موسسه، یک اثر رایانه‌ای با عنوان «المعجم العقائدی» که قریب به 2000‌ جلد کتاب در زمینه عقاید شیعه بود، تولید شد که بعد از مدتی این برنامه با کتابخانه اهل‌البیت ادغام شد و همچنین کتابهایی نیز در این مؤسسه مثل:العقاید الاسلامیة و آیات الغدیر و غیره نوشته و به چاپ رسیده است.

آیت الله کورانی با اشاره به مهم‌ترین و مؤثرترین کار مؤسسه المصطفی، اظهار داشت: برنامه «مکتبة اهل‌البیت» به عنوان مهم ترین و مؤثرترین اثر مؤسسه است که توانست کمک خوبی برای محققان داخلی و خارجی و کسانی که با وهابیت مشغول مناظره هستند باشد و این برنامه با در اختیار گذاشتن اطلاعات درست، کمک کرد تا آنان، جواب شبهات وهابی ها را به راحتی بدهند.

مدیر مؤسسه المصطفی ادامه داد: شروع ساخت برنامه «مکتبة اهل‌البیت»در مدرسه آیت الله گلپایگانی بود و بعد در این مرکز مراحل تکمیلی آن انجام شد و اخیرا این برنامه به 7000جلد رسید؛که مهم‌ترین متون و منابع شیعه را در نرم افزار قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: نرم افزار اهل البیت در حال حاضر مشهورترین نرم افزار است و به علت اینکه منابع شیعه و سنی در آن وجود دارد، حتی وهابی‌ها از آن استفاده می کنند؛ چراکه وهابی‌ها زحمات زیادی کشیده‌اند تا بتوانند چنین برنامه‌ای را تولید کنند امّا نتوانسته‌اند. البته آنها برنامه‌هایی تولید کرده اند ولی با برنامه مکتبة اهل‌البیت، برابری نمی‌کند. هم اکنون با اضافاتی که به آن شده است،30 هزار جلد می شود و نیز برنامه‌ی ما برای آینده، افزایش منابع بیشتر است.

آیت الله کورانی در پاسخ به این سوال که چه انگیزه ای باعث شد که پیشنهاد تأسیس مؤسسه المصطفی را به آیت الله سیستانی بدهید، گفت:  اعتقادم بر این بود که بعد از انقلاب ایران، تقاضای شناخت شیعیان از نظر سیاسی و اعتقادی زیاد شده است و باید به بررسی عقاید شیعه پرداخت و آن را تبلیغ کرد و به همین جهت برنامه‌ معجم العقایدی و بعضی کتاب‌ها در این راستا در این موسسه به تولید رسید و امروز هم احساس می‌کنم در حال حاضر به یک  مرکز رد شبهات لائیک ها، نیاز است.

مدیر مؤسسه المصطفی برای شناخت بیشتر لائیک ها توضیحاتی داد و گفت: لائیک ها مسائل زیادی دارند، مرکز لائیک ها پاریس است؛ بنده کتابی به نام «ثمار الافکار» نوشته‌ام که در آن با ملحدین مناظره کرده‌ام. بنده با آقای سروش در سال هفتاد و سه میلادی در لندن بحث داشته‌ام. ایشان از همان دوران نظراتی انحرافی داشت و بعدها نیز بحثی را تحت عنوان، اگر روز جمعه بشود شنبه چه می شود؟!! مطرح کرد و ما با دوستان طلبه با وی مخالفت کردیم. بعد از این جریان خبر رسید که فرانسه ایشان را قبول کرده و در همان‌جا به او دکترا داده است.

وی ادامه داد: فرانسه و انگلستان برای تأسیس دین جدید مثل بهایی، قادیانی، احمدالحسن و غیره، تقسیم کار کرده اند؛ به این صورت که اگر ببینند یک فرد استعداد دارد و می خواهد علیه اسلام شبهه افکنی کند، آن فرد را به فرانسه می فرستند و دکترایش را در آنجا به او می دهند و اگر فردی می خواهد یک مذهب یا دین جدید تأسیس کند، او را  به انگلستان می فرستند و در آنجا مورد حمایت خود قرار می دهند و متأسفانه در ایران توانسته اند تأثر زیادی بگذارند که افرادی مثل سروش، کدیور، و حتی دفتر تبلیغات تحت تأثیر این‌ها هستند و جابری، حسن حنفی نیز از شاگردان این ها می باشند؛ به همین جهت در حال حاضر تأسیس مرکزی برای جواب به شبهات لائیک‌ها خیلی ضرورت دارد.

آیت الله کورانی با بیان عملکرد قسمت های مختلف مؤسسه المصطفی اظهار داشت: مهمترین کار مؤسسه تهیه نرم افزار است که تمام مراحل فنی آن از جمله: تغییر فرمت، کارهای فنی مختلف بر روی جلد کتاب و غیره، در خارج از مؤسسه انجام می شود که در این زمینه با تهران، قم، لبنان، همکاری می شود.

فعالیت در زمینه تقریب مذاهب از دیگر عملکردهای مؤسسه المصطفی است که آیت الله کورانی در این زمینه گفت: مؤسسه المصطفی در زمینه تقریب مذاهب برنامه های هفتگی دارد و در بین کانال های شیعه، پربیننده‌ترین برنامه است؛ تقریب مذاهب مهمترین کار است و ما موفق شدیم وهابیت را از بقیه مسلمانان جدا کنیم چرا که وهابیت یک چیزی جدای از اسلام است و نمی توان این افراد را اهل سنت و جماعت نامید. مؤسسه المصطفی جزء اولین کسانی هست که در شبکه های سحر، کوثر و کتاب های مختلف، مسأله جدا بودن وهابیت از اهل سنت را مطرح می کند.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که وظیفه مؤسسات در برابر انحرافات فکری و عقایدی و همچنین جریان های منحرف مثل شیعه انگلیسی، بهائیت و غیره، چیست، گفت: وظیفه‌ی مؤسسات دفاع از مذهب تشیّع به عنوان اسلام ناب به شیوه های مختلف است؛ شبکه های شیعی باید تقویت شوند چرا که در حال حاضر شبکه های شیعیِ زیادی وجود دارند ولی کارایی چندانی ندارند، بهترین کمک به این شبکه‌ها، تأسیس یک مرکز تولید برنامه است که بتواند منبع تغدیه برای این مؤسسات باشد./1325/ت301/ی

ارسال نظرات