۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۵۱۶۶۷
مدیر مدرسه علمیه امام صادق داراب:

روحانیان دارابی به مناطق خود مراجعت کنند/ برای ساخت مدرسه علمیه جدید ۱۰ میلیارد اعتبار نیاز است

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب با اشاره به ضرورت مراجعت روحانیان دارابی به شهر و روستاهای خود، گفت: بزرگ‌ترین‌ روستاهای داراب خالی از روحانی است در حالی که همین روستاها دارای ۴۰ تا ۵۰ نفر طلبه در قم و سایر استان‌ها هستند.
مدرسه علمیه امام صادق داراب

حجت‌الاسلام عبدالرسول ناصری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به فعالیت‌های آموزشی، تهذیبی و تبلیغی انجام شده در این مدرسه، گفت: ۷۰ نفر از طلاب و فضلای جوان در دو سطح و ۹ پایه تحصیلی از محضر اساتید کسب علم می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی این مدرسه افزود: برنامه‌های اصلی آموزشی مصوب از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به صورت مرتب برگزار می‌شود و در کنار آن برنامه‌های جانبی همچون برگزاری درس اخلاق، برگزاری نماز جماعت برای طلاب حجره‌دار در سه وعده و کلاس روخوانی قرآن بخشی از برنامه‌هایی است که برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصری اظهار داشت: برگزاری جشن و مراسم روضه‌خوانی در اعیاد و شهادت ائمه طاهرین، برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی، برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی برای طلاب بخش دیگری از برنامه‌های جنبی این مدرسه است.

تهذیب‌، تحصیل و رعایت زی‌طلبگی

وی خطاب به طلاب و فضلای جوان بیان کرد: تحصیل و تهذیب از مهم‌ترین اموری است که طلاب و فضلای جوان باید به آن توجه داشته باشند، تحصیل بدون تهذیب خطرناک است، تهذیب بدون علم اگرچه ممکن است خطر آن کمتر باشد اما کارایی هم ندارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب ادامه داد: در کنار تحصیل و تهذیب نفس و اخلاق، رعایت زی و منش طلبگی از دیگر نکاتی است که طلاب و فضلای جوان باید به آن بپردازند.

وی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی طلاب این مدرسه علمیه در سطح شهر و روستاهای اطراف ابراز کرد: حضور در مدارس آموزش و پرورش، مساجد و ادارات، برگزاری نماز جماعت و کرسی‌های وعظ و خطابه بخشی از فعالیت‌های تبلیغی طلاب این مدرسه است.

تحصیل ۲ هزار طلبه دارابی در شهرهای دیگر

حجت‌الاسلام ناصری با بیان این‌که شهرستان داراب طلبه خیز است ادامه داد: ۴۰۰ نفر از طلاب دارابی در قم زندگی و تحصیلی می‌کنند و بیش از ۱۵۰۰ نفر از طلاب دارابی در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند که متأسفانه بسیاری از آنان بعد از پایان تحصیل به شهر خود مراجعه نمی‌کنند برنمی‌گردند.

وی ابراز کرد: با توجه به گستردگی شهرستان و وجود روستاهای فراوان در منطقه نیاز به امام جماعت و مبلغ داریم، از طلاب دارابی ساکن قم خواهشمندیم به منطقه خود به ویژه در ایام تبلیغی مراجعه کرده و به تبلیغ و خدمت بپردازند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب با اشاره به ضرورت مراجعت روحانیان دارابی به شهر و روستاهای خود تأکید کرد: بزرگ‌ترین‌ روستاهای داراب خالی از روحانی است در حالی که همین روستاها دارای ۴۰ تا ۵۰ نفر طلبه در قم و سایر استان‌ها هستند.

نیاز به ۱۰ میلیارد اعتبار برای ساخت مدرسه علمیه جدید

وی با اشاره به استقبال زیاد جوانان و نوجوانان دارابی برای ورود به حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: به خاطر قدیمی بودن مدرسه و کمبود فضای آموزشی جوابگوی این استقبال نیستیم، مدرسه‌ای را در سه طبقه شروع به ساخت کرده‌ایم که در صورت ساخته‌شدن پذیرای ۳۰۰ طلبه است.

حجت‌الاسلام ناصری با بیان این‌که برای ساخت مدرسه علمیه جدید نیاز به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است، در پایان گفت: ساخت یک فاز از این مدرسه آغاز شده است و از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و خیران نیک‌اندیش خواهشمندیم در ساخت این مدرسه ما را یاری کنند تا بتوانیم جوابگوی استقبال جوانان باشیم.

مدرسه علمیه امام صادق(ع) در سال 1218 هجری قمری از سوی ملانصرالدین دارابی تأسیس شد اما به دلایلی مدتی راکد ماند تا اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این مدرسه از سوی مرحوم آیت‌الله نسابه احیاء شد./302/919/ب1

ارسال نظرات