۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۵۲۷۰۶
آیت‎الله مهدوی:

بی‎اعتمادی به آمریکا در جان و دل ملت ایران رسوخ کرده است/خواست استکبار احیای تروریست‎ها در خاورمیانه است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بی‎اعتماد بودن ملت ایران نسبت به آمریکا، گفت: این بی‎اعتمادی ما هر چه پیشتر می‎رود، بیشتر و قوی‎تر می‎شود، و باید اعلام کرد که بی‎اعتمادی به آمریکا در اعماق و جان ما رسوخ کرده و هرگز از میان نخواهد رفت.
آیت الله ابوالحسن مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سیدابوالحسن مهدوی در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع) گفت: باید هر یک از مردم نیز نقش خود را در هرچه باشکوهتر برگزار شدن عزاداری امام حسین(ع) ایفا کنند، با اعانت فکری و بدنی، با تأسیس مجالس و با شرکت در مراسم عزاداری و حتی با سیاهپوش کردن سردر خانهها و محله و بازار عزاداری امام حسین(ع) را زنده نگاهدارند.

وی با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، به فواید این واجب الهی اشاره و اظهار کرد: در واقع باید گفت که امر به معروف و نهی از منکر ضمانت اجرایی انجام واجبات و ترک محرمات است، تذکر دادن و امر به معروف و نهی از منکر کردن سبب اتحاد و یکرنگی جامعه میشود و همچنین انجام این واجب الهی سبب اصلاح فرد و اصلاح جامعه خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: البته باید توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر تنها تذکر لسانی نیست، بلکه روشهای دیگری همچون روش کتبی نیز وجود دارد، در روش کتبی با نوشتن تذکر بدون اسم و بدون توهین کردن به فرد مقابل میتوان تذکر داد، از طریق تلفن، پیامک و فضای مجازی و حتی اهدای کتاب نیز میتوان امر به معروف و نهی از منکر کرد، یکی از دیگر از راههای این کار به وسیله واسطه است.

وی با اشاره به اینکه ما پیش از این نسبت به آمریکا بیاعتماد بودیم، اظهار کرد: قرآن درباره کفار میفرماید که آنان به عهد و سوگند خود پایبند نیستند و روی چیزی نمیایستند، همچنین از رییسجمهور که در سازمان ملل اظهاراتی درباره بیاعتمادی نسبت به دشمن را بیان کردند و همچنین وزیر امور خارجه که در اینباره برای خارجیان صحبتهایی را کردند تشکر میکنیم و دکتر صالحی نیز مطالب خوبی را در این زمینه بیان کردند.

آیتالله مهدوی ادامه داد: این بیاعتمادی ما هر چه پیشتر میرود، بیشتر و قویتر میشود، هر چند ممکن است در آینده در انتخابات چراغسبزهایی به ایران نشان بدهند تا در روند انتخابات تأثیر بگذارند، اما نباید فریب اینگونه موارد را خورد و باید اعلام کرد که بیاعتمادی به آمریکا در اعماق و جان ما رسوخ کرده و هرگز از میان نخواهد رفت.

وی با اشاره به تحولات سوریه و خاورمیانه ابراز کرد: هر وقت پیروزیهایی برای کشور و ارتش سوریه حاصل میشود و داعشیها و تکفیریها مورد شکست قرار میگیرند، دشمن به تکاپو میافتد، دشمن نمیخواهد تروریستها از بین برود چون برای تقویت آنان تلاشهای بسیاری انجام دادند و هزینههای بسیاری کردند و از آنان فایدههای بسیاری میبرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اختلاف بین کشورهای اسلامی، معرفی کردن دین اسلام به عنوان یک دین خشن، بردن آبروی مسلمانان در جهان، آرامش دادن به اسرائیل و از بین بردن قبح مذاکره و گفتوگو با اسرائیل توسط برخی از کشورهای مسلمان همچون عربستان از فایدههای وجود داعش و تروریستها برای استکبار است.

وی گفت: مسؤولان کشورهای مختلف باید مکان سازمان ملل را از آمریکا به یک مکان دیگر تغییر بدهند، تا سازمان ملل در آمریکا هست، مورد سوء استفاده آمریکاییها قرار میگیرد، حداقل سازمان کنفرانس اسلامی باید در این مورد تلاش بکند، آنان مرتب جلسه تشکیل میدهند و در فکر نجات تروریستها هستند، معلوم نیست که در انتخابات بعدی آمریکا چه کسی به ریاست میرسد و با ایران چگونه برخورد میکند.

آیتالله مهدوی با بزرگداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی تلاشهای بسیار و فراوانی را برای جامعه میکشد، البته این مهم به وسیله نیروها و دستگاههای دیگر نیز تحقق پیدا میکند، امیدواریم که این نیرو در هماهنگی با ارگانهای دیگر در خدمت مسلمانان و جامعه اسلامی باشند./914/پ202/س

ارسال نظرات