۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۵۳۰۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خبر داد؛

اعزام یک هزار و 300 مبلغ روحانی به نقاط مختلف استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه یک هزار و 300 مبلغ روحانی در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به نقاط مختلف شهری و روستایی این استان اعزام شدند، گفت: از این تعداد 800 روحانی از حوزه های علمیه استان مرکزی و افراد دیگر از حوزه های علمیه قم و تهران به استان مرکزی اعزام شدند.
حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی 

حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه یک هزار و 300 مبلغ روحانی در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به نقاط مختلف شهری و روستایی این استان اعزام شدند، گفت: از این تعداد 800 روحانی از حوزه های علمیه استان مرکزی و افراد دیگر از حوزه های علمیه قم و تهران به استان مرکزی اعزام شدند.

تبیین و تشریح آرمان ها و اهداف امام حسین(ع)

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه باید آماده باشیم تا سوگواری های سیدالشهدا(ع) به بهترین نحو برگزار شود و علاوه بر هماهنگی ها برگزاری مراسمات، دل ها را نیز حسینی کنیم و به شعور حسینی دست یابیم، اظهار داشت: یک هزار و 300 ذاکر اهل بیت در دهه اول ماه محرم الحرام در تکایا، حسینیه ها و مساجد استان به مرثیه سرایی می پردازند.

حجت الاسلام قربانپورخاطر نشان کرد: محتوا بخشی به مراسم عزاداری سالار شهیدان، تبیین و تشریح آرمان ها و اهداف امام حسین(ع)، تشویق مردم به حفظ محیط زیست، گسترش اتحاد و وحدت و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری مهمترین محورهای سخنان روحانیان در مجالس عزاداری امام حسین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: توصیه و تاکید بر انجام واجبات همچون اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، ادای خمس و زکات، رعایت شئونات اسلامی در جامعه، تشویق بانوان به رعایت حجاب اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان و فرزند آوری از دیگر مضامینی است که مبلغان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) به آنها می پردازند.

نهضت حسینی به همه جهانیان درس آزادی و آزادگی داد

حجت الاسلام قربانپور با تاکید بر اینکه اخلاص، وفاق، همدلی و همراهی در برگزاری مراسم های ایام سوگواری حسینی باید مدنظر قرار گیرد تا در محضر سیدالشهدا(ع) و اهل بیت(ع) سربلند باشیم، تصریح کرد: آیین سوگواری امام حسین (ع) باید منطبق بر فرهنگ اسلامی و رهنمودهای بزرگان دین و معنویت باشد و از ورود بدعت ها به این آیین ها جلوگیری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: نهضت حسینی به همه جهانیان درس آزادی و آزادگی داد و بر این اساس باید با مطالعه فلسفه قیام عاشورا، شناخت سیره معرفتی و اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین (ع) را در دستور کار قرار داد.

جلوگیری رفتارهای خرافی در مراسم سوگواری حسینی

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به آسیب های عزاداری های محرم افزود: باید از هر گونه بدعت و رفتارهای خرافی در مراسم سوگواری حسینی جلوگیری شود چرا که این اقدامات به دین ضربه زده و به عنوان حربه ای در دست بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی قرار می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه  هیات های مذهبی در برگزاری مراسمات سوگواری و اجتماعات عاشورایی در روزهای تاسوعا و عاشورا، از هر گونه دوگانگی بپرهیزند، گفت: هیأت های مذهبی باید در مسیر تببین فرهنگ عاشورایی گام بردارند./842/302/ب3

ارسال نظرات