۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۵۳۳۹۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

امر به معروف احیا گر ارزشها در جامعه است

حجت الاسلام محمدزاده پیام امام حسین(ع) را اصلاح و هدایت جامعه عنوان و گفت: اصلاح جامعه امکان پذیر نیست مگر با احیای امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه مایه حیات و پویایی جامعه است.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امشب در آیین عزاداری هیأت رزمندگان اسلام در مسجد جامع با اشاره به فلسفه عزاداری حضرت سید الشهدا(ع)، زنده نگاه داشتن مکتب عاشورا را از مهمترین فلسفه های عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) دانست.

وی با بیان اینکه هدف عزاداریها در واقع جاوید نگاه داشتن یاد، حماسه و رشادت مردانی است که برای حفظ حریم قرآن و دفاع از امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، تصریح کرد: از این رو نباید عزاداریها به سمت و سویی حرکت کنند که از این مسايل مهم و اساسی قیام عاشورا غفلت شود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی به پا داشتن مجالس عزاداری را زنده نگه داشتن ارزشهای حیات دینی و معنوی مردم خواند و بیان داشت: توجه پیداکردن به ضرورتها دینی که امروز جامعه دینی ما به آن نیازمند است از مهمترین محورهایی است که باید در عزاداریها مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه باید درس های بسیار ارزشمند عاشورا و کربلا را سینه به سینه به نسلهای مختلف انتقال داد، خاطرنشان کرد: لازم است کرامت و ارزشهای والای انسانی را در سایه جریان عاشورا یکبار دیگر به زندگی مردم بازگردد و مسائل مهم انسانی در جامعه احیا شود. 

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن سنت پیامبر(ص) و برای امر به معروف ونهی از منکر، اقامه نماز و ایتای زکات قیام کرد، ادامه داد: امام حسین(ع) هدف قیام خود را همین امر به معروف و نهی از منکر دانست که در جامعه ما کم رنگ شده است و باید احیا شود.

وی ویژگی عاشق امام حسین(ع) بصیرت و هوشمندی دانست و خاطرنشان کرد: پیرو امام حسین(ع) باید در مسیر حرکت بسوی رستگاری با الهام از مکتب انسان ساز عاشورا گامهای استوار خود را به سوی خیر و برکت بردارد و اجازه ندهد تا برخی شیطنتها در مسیر این حرکت مانع شود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی پیام امام حسین(ع) را اصلاح و هدایت جامعه عنوان و تصریح کرد: اصلاح جامعه امکان پذیر نیست مگربا احیای امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه مایه حیات و پویایی جامعه است و باید دوستداران حضرت اباعبدالله این فریضه را مهم تلقی کنند./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات