۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۵۳۵۹۷
مدیرکل اوقاف اردبیل:

همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل، گفت: این همایش صبح روز جمعه در محل برگزاری همایش سالن شش هزارنفری رضازاده و امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزارمی شود.
مدیر کل اوقاف اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، عصر امروز در جلسه هماهنگی همایش شیرخواران در اردبیل، خاطرنشان کرد: این همایش به پاس گرامیداشت طفل شهید شش ماهه حضرت سیدالشهدا(ع) دردشت کربلا با حضور مادران وکودکان  شیرخوار در دو نقطه از شهر اردبیل برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش با مشارکت هیات رزمندگان اسلام برگزار می شود، افزود: این همایش ازساعت 9 صبح روز جمعه در محل برگزاری همایش سالن شش هزار نفری رضازاده و امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار می شود.

حجت الاسلام قیامی، تصریح کرد: در قالب خیمه‌های معرفت و غرفه‌های پاسخگویی به شبهات احکام دینی، مسائل اخلاقی و ایستگاه همه واقف باشیم برنامه‌هایی را در قالب این سوگواره برگزار می‌کنیم

وی ادامه داد: با دعوت از کارشناسان حوزه علمیه قم و استفاده از ظرفیت مبلغان بومی در تلاشیم تا بزرگترین رسالتمان را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ حسینی به شایستگی انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل، بیان داشت: در دهه اول محرم در امامزاده‌ها و بقاع شاخص برنامه‌های متنوعی برگزار می شود که 16 مهر ماه همزمان با روز جمعه 5 محرم همایش شیرخوارگان حسینی با حضور بانوان و فرزندان خردسال آنها در امامزاده سید صدرالدین و سالن رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.

وی دومین برنامه مهم پیش‌بینی شده را همایش بزرگ احلی من العسل با حضور نوجوانان عاشورایی در پاسداشت نام و یاد حضرت قاسم بن حسن اعلام کرد و یادآور شد: در این همایش نیز برای نوجوانان، فرهنگ عاشورایی به شکل کامل تبیین و تشریح می شود.

حجت الاسلام قیامی، تصریح کرد: این مراسم در تاریخ 17 مهر ماه مصادف با 6 محرم با مشارکت سپاه حضرت عباس (ع) و آموزش و پرورش استان در محل حسینیه ثارالله برگزار می شود.

وی از برگزاری همایش رهروان زینبی در 23 مهر ماه همزمان با 12 محرم خبر داد و گفت: این همایش در مصلای اردبیل و همچنین امامزاده سیدصدرالدین و عبدالعزیز نیار برگزار شده و علاقه مندان در این برنامه و همایش معنوی حضور پیدا می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با یادآوری اینکه نماز ظهر عاشورا نیز همزمان با آخرین نماز سیدالشهدا (ع) در امامزاده شاخص اردبیل یعنی امامزاده سیدصدرالدین برگزار می‌شود، اظهار کرد: ما به صورت مرتب مراسم‌ها و برنامه‌هایی را در ماه محرم در امامزاده‌ها و بقاع شاخص برگزار می‌کنیم به طوری که از سوی واقفان خیراندیش اطعام و احسان انجام می‌شود./202/937/ب1

ارسال نظرات