۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۶
کد خبر: ۴۵۳۶۰۴
امام جمعه زنجان:

الهی بودن نهضت عاشورا رمز ماندگاری آن است

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی رمز ماندگاری عاشورا را الهی بودن آن دانست و گفت: همه پدیده ها و رویدادها در این عالم مادی، دچار فنا و نابودی می شوند بجز آن هایی که رنگ الهی دارند و رمز ماندگاری عاشورا نیز همین موضوع است.
علی خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسمین علی خاتمی که در تجمع بزرگ هیأت های مذهبی قم به ایراد سخنرانی می پرداخت، با اشاره به فناپذیری پدیده های مادی در عالم، تصریح کرد: همه موجودات و پدیده های مادی، دچار فنا و نابودی می شوند و هیچ اثری از آن ها باقی نمی ماند.

وی افزود: گذر زمان و فرسودگی و کهنه شدن از ویژگی هایی است که در پدیده های مادی وجود دارد و ماهیت آن ها بر پایه این فناپذیری بنا شده است.

عاشورا چراغ هدایت ابدی است

امام جمعه زنجان، عاشورا را چراغ هدایت ابدی بشر دانست و عنوان کرد: این فرهنگ الهی و انسان ساز تا ابد ماندگار است و کشتی نجات و سعادت بشریت در تأسی به فرهنگ عاشورا نهفته است.

وی با اشاره به سخن رهبری پیرامون عاشورا، اظهار کرد: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند؛ عاشورا یک رویداد و حادثه نبود بلکه یک فرهنگ غنی است که در طول تاریخ انسان را به صراط مستقیم الهی راهنمایی کرده است.

الهی بودن نهضت عاشورا رمز ماندگاری آن است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان ویژگی های نهضت عاشورا، عنوان کرد: این نهضت الهی، خلاصه تمام خوبی ها و زیبایی ها و جبهه مقابل، خلاصه تمام پلیدی ها، ناپاکی ها و ضد ارزش هاست.

وی افزود: همان ظور که خداوند در قرآن فرموده است«کل من علیها فان و یبقی وجه ربک»، همه موجودات محکوم به فنا هستند چرا که صلاحیت بقا ندارند و تنها پدیده هایی ماندگار هستند که الهی باشند.

حجت‌الاسلام والمسمین خاتمی، عاشورا را فرهنگی الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: از واقعه عاشورا بیش از 1370سال می گذرد اما هر روز این فرهنگ الهی بیش از پیش گسترش می یابد و این نشان دهنده الهی بودن و رمز ماندگاری این فرهنگ است.

شکست دشمن در همان روز عاشورا رقم خورد

امام جمعه زنجان، عاشورا را فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر خواند و تأکید کرد: فرهنگ عاشورا، فرهنگ پیروز در تاریخ بوده است و پس از گذشت چندین قرن، این فرهنگ ماندگار و فرهنگ دشمن دچار نابودی و فنا شده است.

وی افزود: اگر چه دشمنان تصور می کردند در روز عاشورا پیروز شدند، اما در همان روز شکست آن ها رقم خورد و فرهنگ عاشورا و این نهضت الهی تا ابد در تاریخ زنده و جاودان خواهد ماند.

حجت‌الاسلام والمسمین خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید در حد وسع خود از این فرهنگ انسان ساز بهره ببرند و از این طریق بتوانند در مسیر مستقیم الهی گام بردارند./872/پ202/ی

ارسال نظرات