۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۵۳۸۴۰
استاندار لرستان:

فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه اصلی جمهوری اسلامی است

استاندار لرستان فرهنگ ایثار و شهادت را سرمایه اصلی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: امنیت و اقتدار امروز کشور نیز مرهون این فرهنگ است.
استاندار لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، هوشنگ بازوند، عصر امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان فرهنگ ایثار و شهادت را سرمایه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: پیروزی در دوران دفاع مقدس مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه سرچشمه فرهنگ ایثار و شهادت از فرهنگ عاشورا است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت همه تهدیدهای دشمنان در زمینه های گوناگون را خنثی کرده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امروز نیز اقتدار و سربلندی ایران اسلامی مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است، بیان داشت: این فرهنگ یک ارزش است و باید ارزشها حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امنیت، اقتدار و دستاوردهای هسته ای ایران اسلامی مرهون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

بازوند با تأکید بر ضرورت حضور مدیران دستگاه های اجرایی لرستان در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در اولویت مدیران دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

مصوبات شورای فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه ها اجرا شود

مراد روشنی در ادامه این نشست گفت: اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ ایثار و شهادت از انتظارات همه نهادها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید اولویت اجرای کارهای فرهنگی در استان باشد، افزود: تکریم خانواده شهدا و ایثارگران استان از سوی مسؤولان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود یک هزار شهید دانش آموز در استان لرستان پیشنهاد کرد که یادواره های شهدا در مدارس برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت معرفی و بازخوانی وصیت نامه شهدا تأثیر مؤثری دارد./202/9451/ب1

ارسال نظرات