۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۴۵۳۹۰۸
استاد حوزه علمیه بابل:

مراسم عزاداری سیدالشهدا جریان ساز حرکت انقلابی باشد/ استکبار ستیزی بزرگترین معروف عاشورا

استاد حوزه علمیه بابل بر لزوم حضور افراد متدین و انقلابی برای هدایت مراسم عزاداری تأکید کرد و گفت: مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) باید جریان ساز حرکت انقلابی باشد تا منشأ اثرگذاری و پویایی در جامعه اسلامی شود.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل صبح امروز در مسجد جامع مرزیکلا در جمع مسؤولان و فعالان هیأت های عزاداری با تأکید بر این مطلب که عزاداری برای امتداد قیام سرخ علیه استبداد و ظلم است، گفت: عزاداری ها در ماه محرم باید به تقویت روحیه شهادت طلبی در جامعه اسلامی منجر شود تا خط سرخ حسینی امتداد پیدا کند.

وی افزود: قیام سیدالشهدا(ع) برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود و آنقدر این مسأله دارای اهمیت است که ایشان کشته شدن در این مسیر را پذیرفت.

نماینده سابق ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه استکبار ستیزی را بزرگترین معروف عاشورا عنوان کرد و اظهار داشت: امروز جامعه بشری باید با تأسی از قیام حسینی بیدار شود تا علیه استکبار و سلطه صهیونیست ها بایستد.

وی ادامه داد: راه نجات و سعادت دنیا و آخرت در گرو تبعیت از سبک زندگی اهل بیت(ع) از جمله زندگانی امام حسین(ع) است که حیات واقعی را برای بشریت تضمین می کند.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که محور همه کارها و فعالیتها باید بر محور توحید باشد، خاطرنشان کرد: اگر انسان همواره خود را در مسیر توحید و عبودیت الهی قرار ندهد، مسیر اصلی خود را گم می کند و دچار بدبختی می شود.

وی با اشاره به آفتهای مراسم عزاداری، بر لزوم توجه فعالان هیأتهای مذهبی بر این مسائل تأکید کرد و گفت: نباید عزاداری سیدالشهدا(ع) برای مردم ایجاد مزاحمت کند که از جمله آن بلند بودن صدای بلندگوها از برخی هیأتها است و باید در این باره دقت بیشتری صورت بگیرد.

امام جمعه بابلکنار دومین آسیب را در دستجات عزاداری استفاده از آلات موسیقی عنوان کرد و اظهار داشت: برخی متأسفانه به بهانه حزن انگیزتر کردن مراسم عزاداری و ایجاد نظم، از آلات موسیقی استفاده می کنند که این موضوع با اساس عزاداری امام حسین(ع) تناسب چندانی ندارد.

وی ادامه داد: عزاداری سیدالشهدا(ع) برای معرفت افزایی، ایجاد روحیه شهادت طلبی و گام برداشتن در مسیر الهی است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که قیام عاشورا مکتب ساز است، تصریح کرد: فرهنگ عاشورا بیان دردهای جامعه اسلامی و ارائه راهکار برای برداشتن این آسیب ها است که با امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

وی افزود: نباید مسأله جریان قیام حسینی تنها در قالب یک قصه دیده شود و به بیان روایت این حادثه صرفا تکیه شود بلکه باید درس آموز و عبرت آفرین باشد.

استاد حوزه علمیه بابل خواستار حضور افراد متدین و انقلابی برای میدان داری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) شد و تأکید کرد: باید مراسم عزاداری امام حسین(ع) جریان ساز توأم با نگاه انقلابی باشد تا منشأ اثرگذاری و پویایی در جامعه اسلامی شود.

وی ادامه داد: هر کس با هر عقیده ای می تواند در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) حضور پیدا کند اما میدان داری و هدایت این گونه مراسم باید جریان حزب اللهی باشد تا از انحراف و آسیب در این گونه مراسم جلوگیری شود./1313/202/ب2

ارسال نظرات