۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۵۳۹۸۵
آیت الله اعرافی:

مشارکت در طرح آمارگیری وظیفه همگانی است

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: داده های آماری برای برنامه ریزی آینده کشور بسیار مفید است و از این رو شرکت در طرح های آماری وظیفه همگانی است.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار با رییس مرکز آمار ایران با بیان این که اهمیت  آمار در رشد و پیشرفت کشور بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: در دنیای امروز با پیچیدگی هایی که دارد  بدون آمار و اطلاعات نمی توان برنامه تولید کرد.

وی با بیان این که از نگاه فقهی  و روایات  پیشرفت یک فریضه محسوب می شود، بیان کرد: حتی در روش های تحقیق علوم بویژه علوم انسانی بدون آمار  نمی توان به تولید علم پرداخت، حتی در تحقیق و پژوهش های تاریخی نیز آمار می تواند کمک بسیاری به پژوهشگران کند.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به نقش داده های اماری و اطلاعات در سعادت مند کردن زندگی، بیان کرد: از فرآیند تولید آمار تا تبدیل آن به اطلاعات و تحلیل مراحل مختلفی وجود دارد که  ما می توانیم آن را از منظر اخلاق و فقه اسلامی  بررسی کنیم.

وی  از آمادگی حوزه های علمیه برای همکاری در پژوهش در زمینه نظامات آماری در احکام و روایات خبر داد و افزود: این پژوهش ها می تواند مسیر جدیدی در ارتباط با استفاده از نظامات آماری پیش روی ما باز کند.

آیت الله اعرافی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت مشارکت همه مردم در طرح های آمارگیری، اظهار کرد: این آمارها مبنای برنامه ریزی  برای آینده کشور محسوب می شود و از این رو می طلبد تا آمارگیری در نهایت دقت صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت امانتداری در بحث آمار، تصریح کرد: همه کارگزاران نظام بایستی در بحث آمارگیری  هرچه بهتر با مرکز آمار همکاری لازم را داشته باشند و همه برنامه ریزان کشور باید خود را نیازمند آمار بدانند.

امام جمعه قم گفت: همه روحانیت و حوزه های علمیه با این حرکت بزرگ همراه شوند و مردم را برای حضور پرشور در طرح آمارگیری مرکز آمار تشویق کنند./858/پ202/ج

ارسال نظرات