۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۵۴۴۸۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

مبلغان پیام آزادگی و مظلومیت امام حسین را برای مردم تبیین کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مبلغان باید پیام آزادگی، عزت و مظلومیت امام حسین(ع) را به خوبی برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند، گفت: تبلیغ ماندگار سبب تأثیر پیام قیام حسینی بر دل مردم خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان و روحانیان اعزامی در ماه محرم، روحانیت را بهترین قشر برای تبیین نهضت عظیم حسینی معرفی کرد و ادامه داد: امروز حوزه های علمیه باید همه تلاش خود را برای پرورش طلاب عاشورایی به کار گیرند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که درس و عبرت های تاریخی قیام عاشورا باید مبنای عمل همگان قرار گیرد، اضافه کرد: درس های نهضت حسینی باید حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده اهداف قیام حسینی دانست و ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز با تأسی از نهضت عظیم حسینی رژیم طاقوت را برچید و حکومت اسلامی را در این کشور مستقر کرد.

وی با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نظام اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه را با تأسی از نهضت عظیم عاشورا در ایران برپا کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز تداوم نظام اسلام در گرو پایبندی به آرمان های امام حسین(ع) است

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مبلغان باید پیام آزادگی، عزت و مظلومیت امام حسین(ع) را به خوبی برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند، افزود: تبلیغ ماندگار سبب نشستن پیام قیام حسینی بر دل مردم خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، شناخت مخاطب را یکی مهم ترین ابزار تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید در ماه محرم علاوه بر شناخت صحیح از مخاطبان نسبت به محتوای موضوعی که می خواهند به سخنرانی بپردازند اطلاعات کافی داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود از اعزام حدود هزار و 500 مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: از این تعداد مبلغ اعزامی هزار و ۳۳ مبلغ مرد و ۱۵۶ مبلغ هم زن هستند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مبلغان دینی باید اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) را برای مردم تشریح کنند، ادامه داد: مبلغان اعزامی باید مطالبی که ارائه می دهند برای جوانان تحصیل کرده اغنا کننده باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: انتظار می رود مبلغان در طرح مسائلی که آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد اهتمام جدی داشته باشند چرا که ایام محرم الحرام فرصت مناسبی است که به علت فراگیر بودن مخاطبان در کاهش آسیب های اجتماعی تأثیرگذار باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیان باید با تبیین صحیح نهضت حسینی، از ورود برخی خرافه که از سوی دشمنان دنبال می شود، جلوگیری کنند، افزود: حضور روحانیت در هیأت‌های مذهبی بر ورود بسیاری از خرافات و بدعت ها جلوگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حماسه ای که در عاشورا اتفاق افتاد ابعاد بسیار وسیع و گسترده ای دارد، گفت: عاشورا و ماه محرم در فرهنگ دینی همه مسلمانان و به ویژه شیعیان از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است.

وی با اشاره به این که نهضت عاشورا درس عزتمندی و عزتمداری را به انسان ها می آموزد، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی در ماه محرم در نهادینه کردن پیام واقعی عاشورا وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نهضت حسینی پیام و عبرت های بسیاری را برای انسان ها در بردارد، خاطرنشان کرد: تبیین صحیح پیام های عاشورا در شرایط امروز جامعه ضروری است.

وی با بیان این که عاشورا و کربلا مملو از درس افتخار و عزت برای جوان امروز است، افزود: ما محرم، ماه امر به معروف و نهی از منکر، تذکر و تبلیغ است که باید مبلغان و هیأت های مذهبی در این راستا با همه توان وارد شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است که باید در این راستا تلاش کنیم و نباید از یاد ببریم که امام حسین(ع) بر اعمال و نیات ما آگاه و ناظر است، و به همین دلیل باید اهداف و امیال دنیوی را باید کنار بگذاریم و خالصانه فعالیت کنیم.

وی بیان داشت: محرم ماه بصیرت افزایی و مقابله با هجمه های مختلف فرهنگی است و به همین دلیل برنامه های محرم نباید تنها در گریه خلاصه شود بلکه باید مکتب امام حسین(ع) را در جامعه تبیین کنیم و در جهت بصیرت افزایی تلاش شود./950/202/ب2

ارسال نظرات