۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۵۴۵۴۴
نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد:

بصیرت، شاخصه ای مهم برای مصون ماندن از غبار فتنه و انحراف است

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع)، داشتن بصیرت را شاخصه ای مهم دانست و گفت: بصیرت عبارت از قدرت تجزیه و تحلیل مسائل روز، شناخت جبهه حق از باطل و دشمن شناس بودن است.
طزبیطقبا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا رستگار نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، ظهر امروز در جمع طلاب بوشهری، گفت: یکی از موضوعات مهم روز، خصوصا با توجه به ایام سوگواری سالار شهیدان، موضوع انحراف از جبهه حق است.

وی افزود: به عبارتی چه می شود که جامعه اسلامی با علاقه مندی که به دین و ارزش های دینی دارد دچار انحراف می شود و چه باید بکنیم که حادثه ننگین عصر عاشورا بار دیگر تکرار نشود.

حجت الاسلام رستگار با بیان اینکه چند روایت کلیدی از معصومین(ع) داریم که بررسی آن ها، بسیار راه گشا است، اظهار داشت: امام صادق (ع) در روایتی می فرماید یکی از علت های انحراف در عصر فتنه (شخصیت گرایی) است؛ یعنی اشخاص و سابقه افراد، ملاک حق و باطل باشد. این بسیار خطر ناک است، چون باعث می شود فرد همانگونه که او را وارد دین کرده از دین خارج کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) با اشاره به روایتی از امام علی (ع) تاکید کرد: اشخاص، ملاک شناخت حق و باطل نمی شوند، بلکه اگر حق را بشناسیم، افراد اهل حق را نیز خواهیم شناخت.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم دچار انحراف نشویم، باید دارای شاخص باشیم تا در گرد و غبار فتنه دچار انحراف و اشتباه نشویم و شاخص ها را نیز می توانیم از قرآن و سنت رسول خدا و سیره ائمه علیهم السلام بدست بیاوریم.

حجت الاسلام رستگار با بیان اینکه از تمسک به آیه شریفه "و لقد بعثنا فی کل امه رسولا ان اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت"، استکبار ستیزی را دریافت می کنیم، ادامه داد: ای آیه، اسلام عزیز را دارای دو شاخصه دعوت به عبودیت الله و مبارزه با طاغوت معرفی می کند و با مطالعه تاریخ، اسلام بدلی را همواره با طاغوت بزک کرده یا آلت دست طاغوت می یابیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع)، داشتن بصیرت را شاخصه ای مهم دانست و بیان کرد: بصیرت قدرت تجزیه و تحلیل مسائل روز و شناخت جبهه حق از باطل است. به عبارتی دشمن شناس بودن آنگونه که حضرت علی ع می فرماید "الا ولا یحمل هذا العلم الا اهل البصرو الصبر"./846/202/ب3

ارسال نظرات