۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۵۴۷۴۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام:

عاشورا مهم‌ترین و اثرگذارترین حادثه بعد از ظهور اسلام است

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: قیام حسینی تنها قیام و نهضتی است که حتی بعد از گذشت 14 قرن از آن باز هرسال شور و اشتیاق مردم و عزاداران بیشتر از پیش گشته است و روحیه شهادت طلبی، ایثار و مقاومت را جوانان از این فرهنگ آسمانی درس می گیرند.
فتاحی

حجت‌الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، راجع به ترویج فرهنگ عاشورا اظهار داشت: عاشورا مهم ترین و اثر گذارترین حادثه بعد از ظهور اسلام و برگ درخشانی برای شیعه و تبلور فرهنگ آن است.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ عاشورا و تقویت آن باید از تمامی امکانات استفاده کرد زیرا امروزه این نهضت بین المللی شده و حتی در جوامع غیر اسلامی نیز رواج یافته است.

حجت‌الاسلام فتاحی با بیان اینکه عاشورا احیا کننده شیعه است، افزود: قیام حسینی تنها قیام و نهضتی است که حتی بعد از گذشت 14 قرن از آن باز هرسال شور و اشتیاق مردم و عزاداران بیشتر از پیش گشته است و روحیه شهادت طلبی، ایثار و مقاومت را جوانان از این فرهنگ آسمانی درس می گیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام بیان داشت: فعالیت های قبل از ورود به دهه اول محرم از ماه های گذشته در این اداره درباره برگزاری هرچه باشکوه تر تاسوعا، عاشورا و اربیعن حسینی انجام شده است که می توان به جلسه با تشکلات مذهبی و هیئات عزاداری اشاره کرد.

وی ادامه داد: 900 هیأت مذهبی در سطح استان اعم از خواهران و برادران فعالیت دارند که در اولویت کاری آنها ترویج فرهنگ عاشورا که اثر گذارترین حادثه است، می باشد.

حجت‌الاسلام فتاحی درباره نظارت بر اشعار و مرثیه ها گفت: 800 مداح آموزش دیده که از این سازمان کارت مداحی دریافت کردند و در طول سال کلاس های آموزشی، عقیدتی و مذهبی برای آنها برگزار شود تا بدین وسیله بر فعالیت مداح ها نظارت شود.

وی افزود: اعزام مبلغ در ایام محرم انجام می شود و مبلغان مرزبانان عقیدتی هستند. ما تاکنون 200 مبلغ اعزامی از قم و 220 مبلغ بومی در سطح استان در قالب ائمه جمعه و جماعات، مدرسین و طلاب در حال فعالیت هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام بیان داشت: گار دیگر این اداره رصد فعالیت های مذهبی و آسیب زدایی هیئات است که خوشبختانه استان ایلام یکی از استان های کشور است که هنوز عزاداری سنتی در آن رواج دارد سعی داریم که این مراسمات با شور و شعور با کمترین آسیب انجام شود.

وی در پایان گفت: امسال مراسم تاسوعا، عاشورا و شام غریبان در میدان 22 بهمن شهر ایلام با شکوه هر چه بیشتر از سال های گذشته و نماز ظهر عاشورا نیز با امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، حجت الاسلام والمسلمین لطفی برگزار خواهد شد./302/879/ب1

ارسال نظرات