۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۵۴۸۷۳
امام جمعه کوهرنگ:

برگزاری نماز ظهر عاشورا یکی از مهمترین وظایف عزاداران حسینی است

امام جمعه کوهرنگ برگزاری نماز ظهر عاشورا را یکی از مهم‌ترین ارکان و وظایف عزاداران حسینی بیان کرد و گفت: انجام این فریضه الهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به شرایط کنونی جنگ فرهنگی، برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا به جماعت و اثبات آن به مردم دنیا حائز اهمیت است.
امام جمعه کوهرنگ

حجت ‌الاسلام سیدشهاب ‌الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت ایام محرم به اهمیت معروفات پرداخت و اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری در حوزه معروفات از وضعیت مطلوبی برخوردار است و مردم به طور طبیعی، عرفی و فرهنگی به خیلی از منکرات آلوده نیستند.

امام جمعه کوهرنگ با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای مزین به معروفات است، افزود: استان ما استان آبرومندی در بحث معروفات است و اگر منکری نیز در استان رخ می ‌دهد، مردم منتظر عملکرد دستگاه‌ها نباشند زیرا این یک امر شرعی است مانند جهاد، خمس و حج که مردم هر جا لازم است باید تذکر دهند و منتظر اقدام از سوی دولت، نظام و اقشار مختلف نباشند.

وی با اشاره به اینکه موسیقی در استان ما یک موسیقی شایسته است، تصریح کرد: تخلفات در این زمینه ربطی به جامعه ندارد و باید با ابزار برخورد شود و گرنه جامعه به موسیقی و سینما احتیاج دارد اما باید از ابتذال، حرمت ‌شکنی و از اینکه عقاید دینی زیر پا گذاشته شود جلوگیری کرد.

حجت الاسلام طباطبایی برگزاری نماز ظهر عاشورا را یکی از مهم‌ترین ارکان عزاداران حسینی بیان کرد و گفت: انجام این فریضه الهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به شرایط کنونی جنگ فرهنگی و اینکه افراد مقابل، به هیچ قید و بندی پایبند نیستند، برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا به جماعت و اثبات آن به مردم دنیا حائز اهمیت است.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اینکه ادای این نماز دارای ابعاد فرهنگی و آموزشی فراوانی است، تصریح کرد: نماز ظهر عاشورا یک نماز نمادین و اقتدا به سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله(ع) است و تمام کسانی که مراسم عزاداری امام را پرشور برگزار می ‌کنند به خصوص جوانان باید در صف نخست این نماز قرار گیرند.

وی با بیان اینکه لباس سنتی خانمها و آقایان بختیاری یک لباس با پوشش کامل است، خاطرنشان کرد: وضعیت استان درباره حجاب و عفاف مطلوب است اما متأسفانه بعضی از جوانان به خاطر به روز بودن و اینکه معنای به روز بودن را درست متوجه نشدند با لباسهای نامتناسب وارد جامعه می‌ شوند و من معتقد هستم اگر قبح این قضایا برایشان روشن شود هرگز این کار را نخواهند کرد.

حجت الاسلام طباطبایی نصیحت بزرگان خانواده به جوانان را اثرگذار دانست و تصریح کرد: تقویت فرهنگ بومی نیز در این راستا راهگشا خواهد بود./9457/302/ب2

ارسال نظرات