۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۵۴۹۶۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پیامبر تجلی خداوند است/ حسین از من است و من از حسین

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه پیامبر(ص) تجلی خداوند است، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: هر کسی حسین(ع) را دوست داشته باشد خدا را دوست خواهد داشت، پیامبر(ص) فرمودند: امام حسین(ع) از من است و من از حسینم.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد حوزه علیمه در روز تاسوعای حسینی در حسینیه هدایت، گفت: حضرت عیسی(ع) می‌فرماید: من فرستاده خدا هستم و تمام تورات پیامبران اولوالعزم قبل از خودم را تصدیق می‌کنم همچنین من آخرین پیامبر الهی نخواهم بود و پس از من پیامبری خواهد آمد که کل پیکره وجودی‌اش نماز حقیقی و نهایت بندگی در برای حضرت حق است.

وی افزود: اگر حضرت محمد(ص) بالاتر و برتر از حضرت مسیح(ع) نبود و شخصیت ایشان مطابق با حضرت عیسی(ع) و دینش بود نیازی به مبعوث شدن و بشارت دادن ایشان نبود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه شخصیت هر یک از انبیاء شبیه کتابی است که خداوند بر آنان نازل کرده، بیان داشت: صحف حضرت ابراهیم(ع) در وجودش عینیت کامل داشت و دیگر انبیاء الهی نیز هم وزن با کتابشان بودند، خداوند به پیامبر(ص) اسلام می‌فرماید: من بر اساس حق، به تو کتاب نازل کردم و تمام کتابهای گذشته را قرآن تصدیق می‌کند و قرآن تو برتر از کل کتابهای نازل شده است؛ زمانی که همه انبیاء هم وزن کتابهایشان هستند پس کتاب پیامبر(ص) از تمام کتب گذشته برتر است خودش نیز به همین نسبت به انبیای الهی برتری دارد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: وجود همه انبیاء کلمةالله و کتاب الهی بودند اما پیامبر(ص) نسبت به دیگر پیامبران کتاب ویژه الهی محسوب می‌شود.

وی افزود: خداوند در قیامت از هر امتی شاهدی را برای حسابرسی به اعمالشان حاضر می‌کند و شاهد هر امت پیامبر آن امت است و بر اساس همان شهادت خداوند با آن مردم برخورد می‌کند و پیامبر(ص) نیز به عنوان برترین شاهد نسبت به اعمال همه امتها در محشر حاضر خواهد شد.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه خداوند از همه پیامبران(ص) نسبت به تصدیق حضرت رسول اکرم(ص) پیمان گرفت، گفت: همه پیامبران الهی آیات انسانی خداوند بودند و پیامبر(ص) تجلی خداوند بود ایشان با هیچ کسی قابل مقایسه نبود.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به مقام حضرت رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: اقرار به رسالت پیامبر(ص) در نمازهای پنجگانه نشان از جایگاه رفیع ایشان در نزد خداوند است و هیچ نمازی بدون اقرار به وجود ایشان قبول نمی‌شود.

وی افزود: خداوند می‌فرماید: هر کسی که از تو اطاعت کرد از من اطاعت کرده و اگر فردی با تو بیعت کند گویا با من بیعت کرده است؛ هر کسی حسین(ع) را دوست داشته باشد خدا را دوست خواهد داشت، پیامبر(ص) فرمودند: امام حسین(ع) از من است و من از حسینم.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در لحظات جان دادن حضرت عباس(ع)، فرمود: برادر به فدایت شود عباس؛ این نشان از عظمت حضرت ابوالفضل العباس(ع) دارد./813/201/ب2

 

ارسال نظرات