۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۵۶۵۱۱
مسؤول فرهنگی اوقاف ناحیه یک شهرستان کرمان:

انجام عمل نیک بدون تلاش برای حفظ آن سودی ندارد

حجت الاسلام سازندگی گفت: انجام عمل نیک بدون تلاش برای حفظ آن سودی ندارد چرا که برخی گناهان اعمال را مانند آتش از بین برده و می سوزاند.
مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مصطفی سازندگی مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان پنجشنبه شب در مسجد سید الشهدا کرمان اظهار داشت: مادی گرایان معتقدند زندگی تنها در دنیا معنا دارد و با مرگ همه چیز پایان می یابد در حالی که خداوند در نفی این نظریه آیه ۳۷ سوره مومنین را بیان می کند و این دنیا را محل عبور و آزمایش و توشه برداشتن معرفی می کند.

وی بیان داشت: طبق خطبه ۲۰۳ نهج البلاغه؛ دنیا محل عبور  و آخرت محل استقرار است پس از این دنیا برای استقرار در آخرت توشه برداریم.

حجت الاسلام سازندگی افزود: مرگ تنها کانالی است که انسان را از دنیا به آخرت منتقل می کند چنانچه با زایش به این دنیا انتقال می یابیم از این رو خود را آماده کنیم.

وی تاکید کرد: باید هر لحظه خود را برای مرگ مهیا کنیم زیرا نمی دانیم که چه زمانی پیمانه عمرمان سر خواهد آمد چنانچه حضرت رسول (ص) فرمودند: هر کس فردا را جز عمر خود حساب کند؛ مرگ را نشناخته است.

مسؤول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان کرمان ابراز داشت: اگر می خواهیم چراغی برای خانه تاریک خود فراهم کنیم؛ تلاش کنیم تا دست پر از این دنیا رخت بربندیم و هر لحظه مهیای مرگ باشیم زیرا ما مسافرانی هستیم که سفرمان به آخرت اجباری است.

وی با اشاره به گناهانی که موجب هبط اعمال می شود٬ گفت: انجام عمل نیک بدون تلاش برای حفظ آن سودی ندارد چرا که برخی گناهان اعمال را مانند آتش از بین برده و می سوزاند.

حجت الاسلام سازندگی تصریح کرد: داستان معراج پیامبر(ص) را حتما مطالعه کنید زیرا حقایق شگفت انگیزی مطرح می کند و ما را با جهان دیگر آشنا می سازد.

وی با اشاره به اینکه پل صراط از میان جهنم می گذرد و ۵۰ گذرگاه دارد گفت: گذشتن از پل صراط را آسان نپنداریم بلکه تا می توانیم اعمالمان را کنترل کنیم تا پایمان نلغزد.

مسؤول فرهنگی اداره اوقاف شهرستان کرمان اشاره کرد: اعمال صالح مانند جواهراتی هستند که هرچه برداریم باز پشیمانیم زیرا در قیامت آنان که اندک برداشتند می گویند ای کاش بیشتر توشه بر می داشتیم و آنان که اصلا بر نداشتند می گویند کاش می دانستیم و توشه کسب می کردیم تا به این عاقبت دچار نشویم./202/9703/ب1

ارسال نظرات