۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۵۶۸۶۹
14 آبان ماه برگزار می شود؛

همایش توجیهی زائران اربعین حسینی در مصلاهای سراسر کشور

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری همچنین از برگزاری همایش بزرگ زائران اربعین حسینی در روز 14 آبان ماه خبر داد و بيان داشت: این گردهمایی روز جمعه در مصلاهای سراسر کشور برگزار خواهد شد که دفترچه راهنماي زائر و نرم افزارهای تولیدی اربعین در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حميد احمدي پيش از ظهر امروز در ديدار با آيت الله اعرافي، مدير حوزه هاي علميه با اشاره به اهمیت حضور ميليوني زائران حسيني در اربعين، گفت: اربعین از جایگاه خاصی برخوردار است و ستاد مرکزی اربعین در تلاش است تا با فرهنگ سازی بیشتر حضور گسترده زائران ایرانی را در این مراسم معنوی فراهم کند.

وی از حضور حدود دو میلیون زائر ایرانی در اربعین حسینی سال گذشته خبر داد و افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسات گوناگون دستور داده اند كه ستاد اربعين شكل گرفته و كميته هاي فرهنگي و آموزشي راه اندازي شود كه در اين راستا 16 دستگاه فرهنگي و تبليغي با مشاركت يكديگر در حال فعاليت براي اربعين امسال هستند.

حجت الاسلام احمدی از همکاری جامعه المصطفي، سازمان اوقاف و امور خيريه، وزارت كشور، سازمان حج، شهرداري تهران، بسيج دانشجويي، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبليغات اسلامي، وزارت امور خارجه، سازمان تبليغات اسلامي و بعثه مقام معظم رهبری با کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خبر داد.

رییس كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين همچنین از همکاری 9 دستگاه فرهنگی و دولتی در کشور عراق با کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خبر داد و گفت: برنامه ريزي فرهنگي و آموزشي و تعاملات مناسبی با این دستگاه ها صورت گرفته است.

وی از حضور 10 هزار روحاني و طلبه در اجتماع بزرگ اربعين سال گذشته خبر داد و افزود: از برنامه هاي ما براي اربعين امسال، فرهنگ سازي براي عامه مردم است تا بتوان از آسيب هاي موجود كاست كه در اين راستا جلسات منظمي با حضور طلاب حوزه هاي علميه در استان ها، ائمه جمعه، ائمه جماعات، سازمان تبليغات با نام ياوران معنوي اربعين تشكيل شده تا راه هاي توجيه مردم و كاستن از مشكلات تبيين شود.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری همچنین از برگزاری همایش بزرگ زائران اربعین حسینی در روز 14 آبان ماه خبر داد و بيان داشت: این گردهمایی روز جمعه در مصلاهای سراسر کشور برگزار خواهد شد که دفترچه راهنماي زائر و نرم افزارهای تولیدی اربعین در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

رییس كميته فرهنگي-آموزشي ستاد مركزي اربعين اظهار داشت: ستاد برگزاري مراسم ملي اربعين در تمام استان ها شكل گرفته تا اين گردهمايي زمينه اي براي توجيه مردم باشد.

حجت الاسلام احمدي، دعوت از بخشي از موكب داران عراقي به ايران، راه اندازي بخش سوگواره بين المللي اربعين، اعزام مبلغ و مبلغه از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه، اعزام 40 گروه عرب زبان براي كودك و نوجوان، تهيه 50 هزار بسته فرهنگي براي كودكان، تكريم از موكب داران بزرگ عراقي، تكريم از مردم عراق به عنوان ميزبان، تكريم از مرجعيت ديني عراق، هماهنگي با مبلغان و حوزه هاي علميه نجف، احترام به حاكميت دولت عراق، تهيه بسته هاي فرهنگي براي مبلغين و راه اندازي راديو اربعين را  از جمله فعاليت هايي کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برشمرد./917/پ202/ی

ارسال نظرات