۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۵۷۰۹۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مردم منتظر ترمیم کابینه در بخش اقتصاد و معیشت بودند/ دولت درصورت محقق نکردن وعده‌های اقتصادی با سردی مردم مواجه می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دولت یازدهم باید در مدت باقی‌مانده تلاش کند در عرصه اقتصادی تحولی به وجود بیاورد تا حداقل بخشی از وعده‌های خود در این حوزه را عملیاتی کند؛ زیرا اگر وعده‌های دولت در بخش اقتصاد محقق نشود در انتخابات پیش‌ رو با سردی مردم مواجه می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به تغییرات اخیر در کابینه دولت یازدهم، اظهار کرد: تغییر و جابجایی وزرا در هیأت دولت امری طبیعی است اما شاید در این مقطع زمانی دیرهنگام باشد.

وی با اشاره به اینکه کمتر از یک سال به پایان عمر دولت یازدهم باقی مانده است، افزود: وزرای پیشنهادی هر چقدر هم قوی و کارآمد باشند در این مدت کم حداکثر بتوانند با مقدمات کار آشنا شوند، مگر آنکه برنامه‌ریزی آنها برای آینده و بر مبنای پیروزی رییس‌جمهور فعلی در انتخابات آتی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: با وجود تغییر وزرای سه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان باید توجه داشت که آیا مشکل اصلی و دغدغه مردم به این سه وزارتخانه مربوط می‌شد یا دولت به مردم آدرس غلط می‌دهد و مشکلات موجود ربطی به وزرای مستعفی ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون بیشترین مشکلات مردم در بخش اقتصادی و معیشتی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی بود در نتیجه انتظار می‌رفت اولویت دولت تغییر در وزارتخانه‌های اقتصادی و صنعتی بود تا روح تازه‌ای به این وزارتخانه دمیده می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: دولت یازدهم باید در مدت باقی‌مانده تلاش کند در عرصه اقتصادی تحولی به وجود بیاورد تا حداقل بخشی از وعده‌های خود در این حوزه را عملیاتی کند؛ زیرا اگر وعده‌های دولت در بخش اقتصاد محقق نشود در انتخابات پیش‌ رو با سردی مردم مواجه می‌شود.

به گفته وی، اگر دولت یازدهم خواهان فضای گرم و نشاط مردم در انتخابات سال آینده است باید در مدت باقی‌مانده از عمر این دولت در صحنه زندگی مردم و اقتصاد تحول محسوسی را ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با طرح این سؤال که اکنون چه شده تغییر در رأس سه وزارتخانه مذکور اولویت دولت شده است، ادامه داد: در هر صورت امیدواریم این تغییرات سیاسی نبوده و واقعی باشند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: در مجموع به نظر می‌رسد غالب اعضای هیأت دولت یازدهم افراد مسن و خسته هستند؛ از این‌ رو جوان کردن کابینه و پخته‌گرایی همراه با نشاط لازمه هیأت دولت یازدهم است.

وی در ادامه با تأکید بر پرهیز از حزب‌گرایی صرف در انتخاب وزرا، تصریح کرد: روابط در انتخاب وزرا ضربه زیادی به دولت می‌زند؛ چرا که اگر برای تغییر و انتخاب وزرا حضور در ستاد و حزب مبنای اصلی باشد بدون شک در آن وزارتخانه اصلاح و بهبود مورد نظر حاصل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اگر در این زمینه نگاه‌های محدود حزبی و انتخاباتی ملاک عمل باشد نتیجه این می‌شود که پس از مدتی متوجه جامع نبودن تصمیم خود شده و مجبور به تغییر دوباره می‌شویم.

گفتنی است، در پی استعفای سه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان دولت یازدهم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه، دوم آبان رضا صالحی امیری، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی و مسعود سلطانی‌فر را به ترتیب برای وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد.

علی جنتی، وزیر سابق ارشاد پس از جنجالها در مورد برگزاری کنسرت و اعتراض و انتقاد روحانیان و مراجع و سایر منتقدان دولت یازدهم از سمت خود کناره‌گیری کرد و علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش پرورش و محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان هم در حالی که موضوع استیضاح آنها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، نامه استعفای خود را تقدیم رییس جمهور کردند./9314/302/ب2

ارسال نظرات