۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۴۵۷۲۶۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مذاکره با استکبار به معنای عقب نشینی از اعتقادات و باورها است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیام نهضت حسینی ایستادگی در مقابل استکبار و طاغوت است، گفت: مذاکره اباعبدالله(ع) اتمام حجت بود، امروز مذاکره با استکبار یعنی عقب نشینی از اعتقادات و باورهای اسلامی و تحریف جریان کربلا که نشأت گرفته از عدم بصیرت است.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دوشنبه همزمان با دهه سوم محرم الحرام در آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله(ع) شهرری درباره چگونگی نصرت ولی خدا به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: به مردم بگو راه من دعوت و فراخواندن بندگان به سوی خداست، بگو من بصیرت، بینش عمیق و نگاه دقیقی دارم نه تنها من بلکه همه کسانی که پیرو من هستند این ویژگی را به همراه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در تبیین ندای هل من ناصر ینصرنی  امام حسین(ع) در روز عاشورا، بیان داشت: ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) به معنای طلب یاری ایشان از مردم نیست، بلکه واقعیت آن است که انسانها به یاری اباعبدالله الحسین(ع) نیازمند و از ایشان طلب یاری می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر کسی به یاری امام برود در اصل به خود کمک کرده است، زیرا این امر سبب تکامل انسان می‌شود، اگر کسی در یاری و نصرت امام عصر خود چنین تحلیلی داشته باشد در یاری رساندن به امامش دریغ نمی‌کند و سستی و بخل نمی‌ورزد و در هنگام یاری، خود را طلبکار امام نمی‌بیند.

وی با بیان اینکه گاهی برخی از افراد قصد یاری رساندن دارند ولی در عمل مایه زحمت و دردسر می‌شوند، گفت: گاهی برخی از افراد مانع حرکت امام در مسیر خودش می‌شوند، امروز در عالم بسیاری از انسانها زیر پرچم امام حسین(ع) قرار دارند اما متأسفانه در راستای خدمت رسانی به دشمنان امام اقدام می‌کنند.

وی افزود: شیعه انگلیسی در کلام رهبری و کسانی که همه هم و غم خود را در حمایت از اسرائیل قرار داده‌اند و حاضر هستند در خدمت اسرائیل، کاخ سفید و کشور استعمارگر انگلیس قرار بگیرند اما حاضر نیستند در خدمت جمهوری اسلامی ایران باشند مصداق همین افراد هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در ادامه با بیان اینکه دینداری که فاقد بصیرت باشد سبب رنج و مشقت امام عصر خود می‌شود، تصریح کرد: عباد الرحمان کسانی هستند که در هنگام شنیدن آیات الهی علاوه بر اینکه آیات را درک می‌کنند در برابر آن نیز اظهار خضوع و خشوع می‌کنند، امام حسین(ع) یکی از آیات پروردگار است، به همین سبب لازم است انسان ابتدا بداند و بفهمد که امام حسین(ع) با قیام خود چه کرد سپس با بصیرت به عزاداری ایشان بپردازد ولی روزی چشم باز می‌کند و می‌بیند که در زیر پرچم دشمن قرار دارد اما قمه می‌زند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره دیدگاه هایی که درباره امام حسین(ع) در جوامع اسلامی وجود دارد، گفت: یکی از دیدگاه‌ها این گونه بیان می‌شود که امام حسین(ع) با شهادت خود بار گناهان مردم را به دوش کشید تا آنان به این واسطه بهشتی شوند و اشک ریختن به همراه عدم بصیرت را بسیار حائز اهمیت و با ارزش قلمداد می‌کنند در حالی که این نگاه، نگاه مسیحیت است که می‌گوید حضرت مسیح به صلیب کشیده شد تا مردم راحت شوند پس شما مسیحیان راحت باشید، آیا می‌توان گفت امام حسین(ع) شهید شد که مردم هر جور خواستند رفتار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تحمیل اهداف شخصی به نهضت امام حسین(ع) و مصادره کردن ایشان به نفع خود را از دیگر نگاه‌های منحرف موجود بیان کرد و اظهار داشت: چنین اشخاصی با جست و جو در ابعاد واقعه کربلا به اموری که با سخنانشان شباهت دارد را کشف می‌کنند تا کار خود را درست وانمود کنند برای نمونه در کشور ما اخیرا عده‌ای پیام واقعه کربلا را مذاکره بیان می‌کنند و می‌گویند ما نیز باید مذاکره کنیم.

وی افزود: مذاکره اباعبدالله(ع) اتمام حجت بود نه التماس و بده و بستان با دشمن؛ چنین مذاکره‌ای یعنی من از اعتقادات و باورهای خود عقب نشینی می‌کنم تا متحمل سختی نشوم آیا امام حسین(ع) ذره ای از آرمان خودش دست کشید، کسی که ماجرای امام حسین(ع) را چنین تفسیر می‌کند در اصل در صدد منحرف کردن این جریان مقدس است کسی که می‌خواهد امام را یاری کند باید بصیرت داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هدف از قیام امام حسین(ع) احیای اسلام، امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره جدش بود، اضافه کرد: پیام نهضت حسینی ایستادگی در مقابل استکبار و طاغوت است، چگونه برخی از این نهضت و ظلم ستیزی اباعبدالله الحسین(ع) مذاکره برداشت می‌کنند، اگر قرار است ما امام را نصرت و یاری دهیم باید مسیر حرکت ایشان را یاد بگیریم و در آن مسیر گام برداریم.

وی افزود: امام حسین(ع) به یزید فرمودند: حسینی مثل من هرگز با یزیدی مثل تو بیعت نمی‌کند؛ یزید به اقامه نماز و به جای آوردن حج امام حسین(ع) کاری نداشت، او بیعت خواست تا ایشان کاری به کار او نداشته باشند و امام این امر را نپذیرفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که امروز نماز و روزه خود را به جای می‌آورند اما کاری به کار یزید زمان ندارند، در اصل با یزید زمان بیعت کرده‌اند، زیرا اگر رهروی امام حسین(ع) باشند نباید در مقابل ظلم استکبار سکوت اختیار کنند و این همان بصیرت به قیام امام حسین(ع) است./813/201/ب2

ارسال نظرات