۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۵۷۵۰۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

امروز به برکت انقلاب اسلامی خیابانهای عراق مزین به نام امام و رهبر انقلاب است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) داعی الله است، گفت: امام راحل کسی بود که با همه وجود به ندای داعی الله لبیک گفت و پیروز میدان شد، امروز نام خیابانهای عراق که روزی دشمن ایران بود مزین به نام امام راحل و رهبر معظم انقلاب شده است و این همان پیروزی است که خداوند به لبیک گویان داعی الله وعده داده بود.
عکس حاج ابوالقاسم حاج ابوالقاسم حاج ابوالقاسم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه سه‌شنبه همزمان با دهه سوم محرم الحرام در آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله(ع) شهرری درباره چگونگی نصرت ولی خدا به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی افزود: در فقه اسلامی اگر فردی ندای داعی الله را بشنود باید به آن ندا لبیک بگوید برای مثال اذان داعی الله است، زمانی که انسان صوت اذان را می‌شنود نباید نسبت به آن بی تفاوت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم درباره فواید یاری رساندن به ولی خدا، ابراز کرد: انسان در یاری رساندن به ولی خدا نباید از هیچ کمکی دریغ کند و این مهم فارق از هر زمان و مکان است، اگر دیروز امام حسین(ع) ندای هل من ناصر ینصرنی سر داد، امروز نیز همان ندا وجود دارد و اگر کسی به این ندا لبیک نگوید، در اصل امام خود را یاری نکرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اگر شما خدا را یاری کنید خدا نیز شما را یاری خواهد کرد، گفت: یاری امام مصداق بارز یاری خداوند متعال است، امام خلیفة الله و محبوب الهی استع اگر کسی امام عصر خود را یاری کند خداوند را یاری کرده و خداوند نیز او را در همه عرصه‌های دنیوی و اخروی یاری خواهد کرد.

وی افزود: خداوند متعال به کسانی که ولی خدا را یاری می‌کنند ثبات قدم عطا می‌کند، آنان هرگز در برابر دشمن متزلزل نمی‌شوند و همیشه پیروز مطلق میدان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اضافه کرد: امام راحل کسی بود که با همه وجود به ندای داعی الله لبیک گفت، به همین سبب پیروز میدان شد، امروز نام خیابانهای عراق که روزی دشمن ایران بود مزین به نام امام راحل و رهبر معظم انقلاب شده است و این همان پیروزی است که خداوند به لبیک گویان داعی الله وعده داده بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره صدماتی که انسان در یاری نرساندن امام متحمل می‌شود، بیان داشت: اگر کسی به ندای امام و ولی خدا لبیک نگوید در منجلاب شهوات و هواهای نفسانی غرق و رها شده از درگاه الهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه یاری نکردن امام اشکال مختلفی دارد، تصریح کرد: گاهی برخی با کنج عزلت نشینی عملا در راستای یاری رساندن به دشمنان امام اقدام می‌کنند و برخی دیگر با انگیزه ایجاد آشتی بین امام و دشمن به میدان نبرد گام برمی‌دارند در حالی که نمی‌دانند دشمنان خدا خوی استکباری و خوی درندگی دارند، پس نمی‌توان بین گرگ و طعمه گرگ آشتی برقرار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اضافه کرد: عده‌ای دیگر در سپاه دشمن به عنوان تماشاچی عمل می‌کنند و امام محمدباقر(ع) خطاب به چنین اشخاصی فرمودند: اگر شما سیاهی لشکر دشمن نبودید چه کسی جرأت می‌کرد بر روی سینه امام حسین(ع) بنشیند و سر ببرد؛ این اشخاص در لوای پرچم طاغوت بودند و هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری یاری رساندن امام را در تحقق خواسته‌های ایشان بیان کرد و گفت: کسی که نتواند خواسته‌های امام و ولی خود را محقق کند در اصل از دشمن درونی و بیرونی خود شکست خورده است.

وی در پایان با بیان اینکه برپایی مجالس امام حسین(ع) خود نمونه بارز یاری رساندن است، خاطر نشان کرد: این دو ماه محرم و صفر فرصت ناب بندگی است./813/202/ب2

ارسال نظرات