۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۵۷۸۴۳
با حضور نماینده مجلس؛

نشست شورای راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی عرصه میدان شهدا برگزار شد

نشست شورای راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی عرصه میدان شهدا با حضور حجت الاسلام پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
پیوست فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بیستمین نشست شورای راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی عرصه میدان شهدا با حضور حجت الاسلام پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد، وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، حجت الاسلام فاطمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد و حجت الاسلام مجید نظافت یزدی، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (ع) ظهر امروز 6 آبان در سالن جلسات شهرداری مشهد برگزار شد.

وحید برجسته نژاد، مدیر اجرایی طرح میدان شهدای مشهد در این نشست گفت: ساختمان پروژه میدان شهدا از سال 83 با هدف بهسازی و بازسازی بافت فرسوده میدان شهدا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی به پیشرفت 70 درصدی آن اشاره و بیان کرد: این طرح در وسعت 35 هکتار شامل 70 پروژه عمرانی با کاربریهای مختلف اداری، تجاری، مسکونی، تفریحی، خدماتی، زیرگذار، مسجد، حسینیه، مدرسه علمیه، پارک و معبر در حال اجرا است.

مدیر اجرایی طرح میدان شهدای مشهد ادامه داد: طرح به صورت خودگران اجرا و تامین مالی می شود از این رو تاکنون در حوزه تملک و اجرای آن 9 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: 22 مجتمع تجاری در این طرح پیش بینی شده که 12 مورد آن در عرصه و حلقه پیرامونی میدان شهدا قرار دارد.

برجسته نژاد همچنین طرح میدان شهدای مشهد را طرحهای بزرگ کشور توصیف و بیان کرد: اگر نقدی بر پیوست فرهنگی آن وارد است باید جنبه های مختلف و حوزه های تخصصی این حوزه مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: برخی فعالان فرهنگی مشهد معتقدند در پروژه میدان شهدا هویت فرهنگی اصلی این میدان مورد توجه قرار نگرفته و این طرح ارتباطی با شهدا و شهادت ندارد.

مدیر اجرایی طرح میدان شهدای مشهد افزود: راهکارهایی نظیر متوقف شدن تمام بخشهای اجرا نشده طرح میدان شهدا تا زمان بازطراحی عناصر اجرا نشده برای پیوست نگاری فرهنگی آن مطرح شده است.

وی ادامه داد: در طرح خودگردان شرکا در پروژه ها سهم دارند و شهرداری اختیار مداخله در مالکیت خصوصی را ندارد.

برجسته نژاد گفت: برخی از ایرادات الزامات فرهنگی وارده بر این طرح وظیفه معاونت فرهنگی شهرداری را پررنگ می کند و المانهای مربوط به شهدا و کاشی تابلوهای مورد نیاز باید یه همت این معاونت اجرا شوند.

وی در ادامه افزود: در موافقتنامه ای که با پیمانکار داشته ایم در شرح خدمات دغدغه هایی را بیان کردیم که حداقل پتانسیل موجود را از دست ندهیم و ما برای کمک به پروژه آمده ایم.

مدیر اجرایی طرح میدان شهدای مشهد با بیان اینکه باید مراقب اجرای پروژه باشیم، تصریح کرد: این پروژه نقادهایی دارد و در عین حال برخی از مسائل ایراد گرفته شده جزء الزامات فرهنگی است و این موضوع به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برمی گردد./202/934/ب1

ارسال نظرات