۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۵۸۱۳۹
استاندار خوزستان مطرح کرد؛

انس با قرآن التیام بخش آسیب‌‌های اجتماعی است/ ضرورت گسترش فعالیت‌‌های قرآنی

استاندار خوزستان با بیان این که آشنایی با آموزه های قرآنی سبب حاکم شدن اخلاق بر جامعه می شود، گفت: انس با قرآن سبب بازگشت اخلاق به جامعه و التیام و ترمیم آسیب های اجتماعی مؤثرتر خواهد بود.
استاندار خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در نشست شورای قرآن و مساجد که امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت حضور همه اعضای شورای عالی قرآنی استان اظهار داشت: حضور در چنین جلساتی و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی باید با اشتیاق خاصی صورت گیرد.

استاندار خوزستان با بیان این که در مقطعی شاهد برگزاری جلسات قرآنی زیاد و با کیفیت بالا بودیم، خاطرنشان کرد: پس از آن با محو و حذف و عدم برگزاری جلسات مواجه شدیم و این یعنی که دچار افراط و تفریط شده ایم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه برگزاری جلسات قرآنی در گرایش مردم به فرهنگ قرآن نقش مؤثری ایفا می کند، اظهار داشت: یکی از وظایف دولت و حکومت اسلامی آشنا کردن جامعه و جوانان به فرهنگ قرآنی است که برگزاری برنامه های قرآنی مدون و برنامه ریزی شده و با حضور قاریان ملی و بین المللی از جمله این اقدامات در گرایش جوانان به قرآن خواهد بود.

شریعتی تصریح کرد: برگزاری جلسات به صورت مفهومی همچون تفسیر قرآن که ما را با مسائل قرآنی آشنا کند بسیار مهم است؛ چرا که آشنایی با مفاهیم قرآنی و تفسیر آن برای عموم وظیفه ای خاص و مهم و در زمینه زدودن مهجوریت قرآن در جوامعه شیعی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آشنایی با آموزه های دینی و قرآنی سبب حاکم شدن اخلاق بر جامعه خواهد بود، گفت: باید در حد توان فرهنگ قرآنی را در جامعه حاکم کنیم و با همدلی و سعه صدر مشکلات مؤسسه های قرآنی حل شود.

گفت: باید تلاش شود روح جامعه را با قرآن مأنوس کنیم که در این صورت شاهد مأنوس تر شدن روح جامعه با قرآن و بازگشت اخلاق به جامعه خواهیم بود که در التیام و ترمیم آسیب های اجتماعی مؤثرتر خواهد بود./203/9456/ب1

ارسال نظرات