۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۵۸۵۵۸
آیت الله صدیقی:

مسؤولی که زرق و برق غرب چشمش را گرفته، ماهیت انقلاب را درک نکرده است

آیت الله صدیقی گفت: آمریکا با اسلام افشاگر و مدافع مستضعف مشکل دارد، هویت آمریکا غارتگری و آدم‌کشی است، هیچ کس نباید در عناد با آمریکا شک داشته باشد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در جمع دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تبریز خودشناسی را مقدمه خداشناسی دانست و اظهار داشت: مادامی که نتوانیم نفس خود را از زنگار گناهان پاک کنیم، معرفت الهی و لذت عبودیت کسب نخواهیم کرد.
وی با بیان این‌که خودیابی یکی از اولویت های رستگاری است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) تأکید دارند که بایستی اصول معرفت‌های ضروری شناسانده شوند؛ این‌گونه نباشد که بی‌هدف در دنیا گذران عمر کنیم و در آخر ندانیم که برای چه خلق شده ایم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که بسیاری از انسانها پوچ زندگی کرده و از هستی شناسی بی خبر هستند، تصریح کرد: درست است که علم پیشرفت‌های زیادی داشته؛ اما هنوز بسیاری از حقایق برای انسان ناشناخته می باشد، آنچه مسلم است؛ بشر هنوز به معرفت الله حقیقی نرسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که لازمه شناخت معرفتی بشر، شناخت دشمن است، افزود: بشری که آسیب های زندگی خود را نشناسد، ناتوان است. 900 آیه قرآن مربوط به دشمن شناسی است؛ به جرأت می گویم؛ انسانی که درس خوانده و ملا شده اما با دشمنان معامله می کند اسیر نفسش است.
آیت الله صدیقی با اشاره به این‌که هر کس در هر مقام، منسب و جایگاهی که قرار دارد؛ باید معرفت به حق تعالی داشته و معرف اسلام ناب باشد، گفت: ما در مذاکرات با دست خودمان، دشمن را به خانه خود آوردیم و اشتباهات فاحشی دیده شد. همچنان که خداوند متعال در آیات قرآن به صراحت اشاره داشته که یهود و نصری تا دین، فرهنگ، غیرت و عفت شما را نگیرند؛ دست بردار نیستند.
وی با بیان این‌که هدف دشمن از مذاکره نفوذ در عرصه‌ها و لایه‌های مختلف نظام اسلامی ایران بوده است، گفت: آمریکا سعی دارد تا در هر نهاد داخلی نفوذی تربیت کند، بنابراین نباید اساتید و اهالی فکر و اندیشه جامعه با دشمن مصالحه کنند، فریب چهره خندان و بزک کرده دشمن را نخورید.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که سنگرنشینان فرهنگی جامعه باید چهره کودک‌کش و غارت‌گر آمریکا را معرفی کنند، خاطرنشان کرد: آمریکا با اسلام افشاگر و مدافع مستضعف مشکل دارد، هویت آمریکا غارتگری و آدم‌کشی است، هیچ کس نباید در عناد با آمریکا شک داشته باشد.
وی با انتقاد از خودباختگی فرهنگی و هویتی برخی مسؤولان نظام اسلامی گفت: مسؤولینی که به زرق و برق غرب خیره شده اند، خود باخته هستند و انقلاب اسلامی را درک نکرده‌اند؛ نباید از این حقیقت غافل بود که دشمن درصدد رواج فساد مالی و رشوه خواری است./935/پ203/ج

 

ارسال نظرات