۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۴۵۹۴۳۲
کارشناس مسائل دینی:

امام حسین اسلام را احیا کرد

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه امام حسین(ع) احیا کننده اسلام بود، گفت: در دوران امام حسین(ع) چیزی از اسلام باقی نمانده بود به همین جهت ایشان برای رضای الهی قیام کردند تا اسلام بقا یابد.
موسوی مطلق

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، حجت الاسلام سید عباس موسوی مطلق، خطیب مشهور و کارشناس مسایل دینی، شامگاه پنجشنبه در مراسم عزای اباعبدالله الحسین(ع) که به همت هیات حضرت ام المصائب در مسجد باب الحوائج شهرری برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) احیا کننده اسلام بود.

وی افزود: در دوران امام حسین(ع) چیزی از اسلام باقی نمانده بود به همین جهت ایشان برای رضای الهی قیام و با خون خود نهال اسلام را آبیاری کرد و بقای اسلام را تا ابد تضمین کرد.

حجت الاسلام موسوی مطلق با اشاره به رسالت حضرت زینب(س) که پیام آور حماسه حسینی بود، ابراز کرد: حضرت زینب(س) پیام آور کربلا بود ایشان افزون بر فعلشان هرگز زیر بار ذلت نرفتند همچنین با ایراد خطبه‌های آتشین پایه‌های حکومت بنی امیه را متزلزل ساخت.

خطیب مشهور با اشاره به اینکه شام سخت ترین مرحله برای اسرا بود، اظهار داشت: مسلمانان شام نسبت به اسلام عملی فاقد معرفت و بصیرت بودند بلکه اسلام آنان اسلام اموی بود و حضرت علی(ع) در بین آنان غریب بود.

وی افزود: سخنرانی آتشین و حماسی حضرت امام سجاد(ع) در اصل معرفی اسلام ناب محمدی و تلنگری به حاضران مجلس یزید بود و این چنین نقشه دشمنان که تحقیر اسرا و پایمال کردن خون شهدای کربلا بود  نقش برآب و موجب تحقیر و رسوایی خودشان شد.

حجت الاسلام موسوی مطلق با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) بیان داشت: حضرت زینب(س) با سخنرانی شدید اللحنی به بیان و تبیین حقایق عاشورا پرداخت و فرمودند: کم بخندید و زیاد گریه کنید؛ و دین آنان را با قرائت آیه ای از قرآن دین آنان را به دین کافران تشبیه می‌کند.

این کارشناس مسائل دینی در پایان خاطر نشان کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با استفاده از منبر به بیداری مردم پرداختند و این امر سبب احیا و زنده ماندن حماسه عاشورا و روشنگری این حادثه شد./202/813/ب1

ارسال نظرات