۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۵۹۷۶۰
استاد اخلاق حوزه علمیه:

مسؤولان نگاهی اصیل به مقوله فرهنگ در جامعه داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تبیین جایگاه ارزشمند فرهنگ در ترقی جامعه دینی، گفت: نباید به حوزه فرهنگ کشور یک نگاه ابزاری داشت، از این رو باید اهل فرهنگ و مسؤولان این حوزه برای فرهنگ به جهت اهمیت آن برای ترقی مادی و معنوی جوامع اصالت قائل شوند تا بتوان جامعه را در مسیر پیشرفت قرار داد.
شیخ مجید باقری بنابی

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمجید باقری‌بنابی مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) بناب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت فرهنگ و جایگاه آن در جامعه، اظهار داشت: مسؤولان باید به موضوع فرهنگ در جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند تا فرهنگ دینی جامعه دچار ضعف و سستی شود.

وی با تبیین جایگاه ارزشمند فرهنگ در ترقی جامعه دینی، ابراز داشت: نباید به حوزه فرهنگ کشور یک نگاه ابزاری داشت، از این رو باید اهل فرهنگ و مسؤولان این حوزه برای فرهنگ به جهت اهمیت آن برای ترقی مادی و معنوی جوامع اصالت قائل شوند تا بتوان جامعه را در مسیر پیشرفت قرار داد.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب با بیان اینکه اخلاق از موضوعات ذیل فرهنگ اجتماعی است، گفت: اخلاق از مسائل مهمی است که لزوم توجه به آن یک امر بدیهی و غیر قابل انکار است، بنابراین باید جامعه را به سمتی سوق داد تا به اخلاق اجتماعی و دینی توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان این حلقه مفقوده جوامع انسانی اخلاق است، تصریح کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیانات ارزشمندی را در جایگاه فرهنگ بیان کرده اند، بازگشت به اخلاق و اخلاق مداری در جامعه راهکار بسیاری از مشکلاتی است که جامعه امروز از آن رنج می برد و آسیبهای بسیاری را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری‌ بنابی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ شهادت و معادگرایی، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ شهادت و اعتقاد به معاد و روز رستاخیز در جامعه حاکم باشد بسیاری از مشکلات موجود در کشور حل خواهد شد، چرا که برخی ناملایمات موجود در کشور به جهت ضعف ایمان در برخی افراد است.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ دینی و اخروی در جامعه برچیده شود با مشکلات فراوانی رو به رو خواهیم شد، تصریح کرد: جای گیری فرهنگ آمریکایی و اسلام آمریکایی در جامعه و حاکم شدن آن در نظام فرهنگی کشور، بی شک مشکلات فرهنگی گریبانگیر جامعه خواهد شد و جامعه را به تشتت و دوگانگی خواهد کشاند.

این استاد اخلاق با اشاره به جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه، خاطرنشان کرد: لازم است حوزه های علمیه و روحانیت در ترویج فرهنگ دینی اهتمام ویژه و بیشتری داشته باشند، مقابله با نبرد نرم دشمن در ترویج ضد اخلاق در جامعه یک وظیفه دینی است که بیشتر متوجه روحانیت است./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات