۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۶۰۳۷۸
آیت الله طبرسی:

اجتماع اربعین حسینی وحدتی برای نابودی استکبار است

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اجتماع اربعین حسینی حرکتی برای نجات بشریت از بحران ها و مشکلات و وحدتی برای نابودی استکبار است، گفت: هر کسی سوار بر این کشتی نجات شود به حتم به سعادت و تعالی حقیقی خواهد رسید و طوفان های حاضر مصون خواهد ماند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در نشستی با دستگاه های فرهنگی استان با اشاره به در پیش بودن اربعین سید و سالار شهیدان و اجتماع عظیم اربعین حسینی، از این حضور میلیونی به عنوان بزرگترین اجتماع جهانی یاد کرد و گفت: این حضور میلیونی که با شور و شعور حسینی همراه است از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی کاملاً خودجوش و مردمی است و همه امور آن را خود مردم عهده دار هستند، افزود: این اجتماع عظیم برخواسته از عمق اعتقادات وباورهای دینی مردم نسبت به سید و سالار شهیدان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که این حضور با عظمت مردمی را نمی توان در هیچ مقیاس مادی تحلیل کرد، بیان داشت: صدها کیلومتر پیاده روی با پای پیاده تنها نشان از عمق اعتقادات دینی ملت ها نسبت به ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) نشأت می گیرد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که هر سال شاهد اقبال بیشتر مردم به مراسم پیاده روی اربعین حسینی هستیم، تصریح کرد: با توجه به توطئه افکنی دشمنان برای دور کردن مردم از اهل بیت(ع) اما شاهدیم علیرغم ناامنی های موجود در عراق و تحرکات گروه های تروریستی در این کشور هر ساله شور مردم برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین بیشتر می شود.

امام جمعه ساری از اجتماع عظیم اربعین حسینی به عنوان نماد وحدت و همدلی همه ادیان مذاهب به ویژه شیعه و سنی در دفاع از دین و ولایت دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنان اسلام ناب به دلیل عصبانیت و هراس از این اجتماع میلیونی تلاش می کنند حرکت فرهنگی اربعین حسینی را نمایش قدرت شیعه در برابر اهل سنت جلوه دهند در حالی است که یک توطئه صهیونیستی بیش نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شیعه و سنی در کنار هم و با حفظ برادری امروز در برابر تکفیری ها در سوریه و عراق می جنگند، خاطرنشان کرد: امروز امت اسلامی هوشیار و بیدار است و هیچ گاه فریب حربه های تفرقه افکنانه آنها را نمی خورد.

وی با بیان این که اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان در کشورهای اسلامی پایانی ندارد و هر روز با طرح و شیوه ای جدید دنبال می شود، تصریح کرد: بصیرت و آگاهی بهترین راه مقابله با توطئه های دشمن است.

آیت الله طبرسی با بیان این که اربعین حسینی متعلق به همه مظلومان و انسان های آزاده جهان است، خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی رنگ، نژاد، قومیت و مذهب معنا ندارد بلکه همه اقوام و مذاهب با وحدت برای رسیدن به کربلا و ادای احترام به سید و سالار شهیدان گام بر می دارند.

امام جمعه ساری با بیان این که اربعین حسینی بزرگترین اجتماع ملت های آزاده و مظلوم جهان و تشکیل جبهه مقاومت برابر مقابله با دشمنان است، خاطرنشان کرد: اگر امروز ملت های آزاده جهان می خواهند در برابر ظلم و استکبار مقاومت کنند و در جهت نابودی آنها گام بردارند باید در سایه چنین اجتماعاتی به وحدت و همدلی دست پیدا کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری حضور با شور و شعور آحاد مردم در اجتماع عظیم اربعین حسینی را اعلام حضور ملت ها برابر مقابله با مستکبران عالم دانست و تصریح کرد: اگر همه کشورهای استکباری نیز با هم متحد شوند در برابر این اجتماع عظیم و میلیونی راهی از پیش نخواهند برد.

آیت الله طبرسی از اجتماع اربعین حسینی به عنوان تنها مسیری برای وحدت همه آزادی خواهان جهان یاد کرد و گفت: هر فردی از هر قومی و مذهبی می توان در راه رسیدن به سید و سالار شهیدان به وحدتی عمیق برای مبارزه و مقابله با دشمنان دست یابد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که از اقصی نقاط به سمت کربلا شکل می گیرد حرکتی در مسیر رسیدن به نور و روشنی است، افزود: اجتماع عظیم اربعین حسینی حرکتی در مسیر نجات و سعادت و خوشبختی بشریت است.

وی با بیان این که بی تردید امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین پیام های راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نیز همین است که امروز بشر برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی نیازمند قرار گرفتن در همین مسیر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تنها راه بشریت برای برون رفت از مشکلات و بحران های تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است، ادامه داد: متأسفانه امروز جامعه بشری به دلیل فاصله گرفتن از این دو ریسمان الهی در مشکلات و بحران های بسیاری قوطه ور است.

وی با بیان این که اجتماع اربعین حسینی حرکتی برای نجات بشریت از بحران ها و مشکلات است، خاطرنشان کرد: هر کسی سوار بر این کشتی نجات شود به حتم به سعادت و تعالی حقیقی خواهد رسید و طوفان های حاضر مصون خواهد ماند.

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان تلاش بسیاری برای کمرنگ جلوه دادن عزاداری ها و به ویژه شکوه عظمت اجتماع اربعین حسینی  انجام داده اند، تصریح کرد: اما حضور میلیونی دل های عاشق در این مراسم باشکوه بار دیگر عظمت اسلام ناب را به دنیا نشان می دهد./950/202/ب2

ارسال نظرات