۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۶۰۴۳۷
تحلیلگر مسائل سیاسی:

نزدیکی ترکیه به رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به محور مقاومت است

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به سیاست های ترکیه در منطقه و از سرگیری برقراری روابط با رژیم اشغالگر قدس گفت: از سرگیری روابط جهت تشکیل محور ضد مقاومت و بهبود اوضاع اقتصادی داخلی است.
دکتر حسن هانی زاده، کارشناس مسایل خاورمیانه

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل سیاسی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به بحران های موجود در منطقه و همکاری های تنگاتنگ سیاسی و امنیتی عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی است، گفت: عربستان سعودی با سازمان دهی گروهک های تروریستی داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام، لواء توحید و احرار الشام تلاش دارد تا به نوعی ارتشی غیر متمرکز برای پشتیبانی از منافع رژیم صهیونیستی تشکیل دهد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که تاکنون عربستان سعودی 36 میلیارد دلار در اختیار این گروهک ها قرار داده تا محور تهران، دمشق و بیروت را قطع کند، ابراز داشت: عربستان سعودی افزون بر این که محور مقاومت و ارتش سوریه را درگیر جنگ فرسایشی و داخلی کرده است همکاری مشهود و آشکاری با صهیونیست ها برای بر هم زدن شطرنج نظامی، سیاسی و ایمنی منطقه دارد.

هانی زاده ابراز داشت: در حال حاضر روابط عربستان سعودی و رژیم اشغالگر قدس به سطح بالایی رسیده و سفر های متعدد مقامات  دو طرف به اراضی اشغالی و ریاض نشان می دهد که عربستان سعودی در حال سازماندهی جبهه عبری ـ عربی علیه محور مقاومت است.

تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به فریب افکار عمومی ملت های اسلامی و عربی از سوی دولت ترکیه به ویژه حرکات فریبنده رجب طیب اردوغان به عنوان یک شخصیت ضد صهیونیستی افزود: رشد فزاینده روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر نشان می دهد ترکیه در صدد باز تعریف سیاسی برقراری ارتباط با رژیم اشغالگر قدس است.

وی با بیان این که در حال حاضر مثلثی شامل عربستان سعودی، ترکیه و رژیم صهیونیستی تشکیل شده است، گفت: ترکیه بار دیگر به سمت رژیم صهیونیستی متمایل شده با استفاده از لابی های رژیم اشغالگر قدس وضعیت اقتصادی شکننده خود را بهبود ببخشد.

هانی زاده با اشاره به این که ترکیه ظاهری اسلامی اما سیاست های هم سو با منافع رژیم صهیونیستی دارد، افزود: ترکیه همواره تلاش کرده که از طریق ارتباط آشکار و پنهان با رژیم اشغالگر قدس به نوعی شرایط را برای تشکیل محور ضد اسلامی و ضد مقاومت به کار گیرد./9466/302/ب3

ارسال نظرات