۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۶۰۶۸۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

طرح استعدادیابی بنایی برای رسیدن به زندگی قرآنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح استعدادیابی قرآن کریم با هدف آشنا کردن نخبه های قرآنی با سبک زندگی دینی بنای خوبی برای رسیدن به سبک زندگی قرآنی است.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام داداش زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح استعدادیابی قرآن کریم، اظهار داشت: این طرح با هدف آشنا کردن نخبه های قرآنی با سبک زندگی دینی بنایی خوبی برای رسیدن به سبک زندگی قرآنی است.

وی افزود: استاد میرقلنج زحمات زیادی در جامعه قرآنی آذربایجان غربی کشیده و به عنوان خادم بین المللی قرآن کریم جوانان بهره های زیادی از وجود معنوی و فعالیت قرآنی وی برده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: بهبودی، مدیرکل امور استانی سازمان دارالقرآن در عرض چند روزی که مهمان استان هستند بازدیدهایی از مراکز و محافل قرآنی به عمل آورده و برای بهتر کردن وضعیت قرآن آموزی در آذربایجان غربی برنامه دارند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت مجموعه دارالحافظین آذربایجان غربی در راستای ترویج فرهنگ قرآن آموزی در استان و اجرای طرح استعدادیابی قرآنی، خاطرنشان کرد: بر اساس حدیثی از امام صادق(ع) راه شباهت زندگی انسان به انبیا و اولیای الهی(ع) چنگ زدن به دامان قرآن کریم و اهل بیت(ع) به ویژه حب حضرت علی(ع) و اولاد ایشان است.

حجت الاسلام داداش زاده در ادامه با تاکید بر الگو قرار گرفتن قرآن آموزان نخبه در خانواده و جامعه، گفت: توفیق قرآن آموزی در این عصر به هر کسی قسمت نمی شود و از بین میلیونها دانش آموز قشر خاصی در این عرصه منتخب و مورد عنایت قرار می گیرند و باید قدر چنین فرصت عظیمی را دانست.

وی تصریح کرد: کسانی که در سایه قرآن آموزی و انس با کتاب حیات بخش الهی به زندگ پاک و شریف قرآنی دست یافته اند باید در جامعه به عنوان هادیان و منادیان حق عمل کرده و مسیر هدایت را برای دیگران هموار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به دشواری حفظ دین و ایمان در این عصر و برهه از زمان، یادآوری کرد: تعدد ابزار و اقلام فساد، جرم و گناه در این عصر سبب پر غبار شدن مسیر بندگی، تشخیص حق و باطل و اجتناب از گناه و حرام می شود.

وی ادامه داد: اینکه کسی به مانند اولیا الهی(ع) و شهدا مطهر اسلام زیسته و با دلی مومن و پاک دنیا را ترک کند نیازمند پیروی از تعالیم الهی، مسیر اهل بیت(ع)، دوستی با امام علی(ع) و اولاد حضرت است.

این کارشناس مسائل دینی صبر در سختیها، احترام به والدین و هر خصلت نیکویی را از تعالیم دین اسلام عنوان و اضافه کرد: باید در سبک زندگی ائمه(ع) دقت کرد که ایشان در مسائل فردی و اجتماعی خود چگونه موضع گرفته و عمل می فرمودند تا بر اساس عملکرد ایشان بتوان حق را از باطل تشخیص داده و درست عمل کرد.

حجت الاسلام داداش زاده در پایان با اشاره به پیچیدگی مسائل عصر حاضر، گفت: دنیای امروز با رنگ و لعابهای مختلف به دل افراد نشسته و آنان را نسبت به تعالیم و آموزه های دینی بی تفاوت کرده است و تربیت نخبه های قرآنی که در حامعه نورافشانی می کنند در تغییر چنین فضایی موثر خواهد بود./202/936/ب1

ارسال نظرات