۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۶۱۲۳۹
آیت الله کعبی:

عربستان سعودی شریک استراتژیک رژیم صهیونیستی و عامل فتنه در جهان اسلام است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از رژیم سعودی به عنوان شریک و هم پیمان استراتژیک رژیم غاصب صهیونیستی و عامل تفرقه و اختلاف در جهان اسلام یاد کرد.
گفت وگوی تفصیلی رسا با ‌آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شنبه شب در دیدار شماری از علما و اندیشمندان اهل سنت نیجریه، محبت اهل بیت(ع) را مرکز ثقل پیروزی مؤمنین و مؤمنات ارزیابی کرد.

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: اگر امروز می بینیم امت اسلامی گرفتار مشکلات عدیده شده به دلیل انحراف از مسیری است که حضرت رسول الله(ص) ترسیم کرده بودند.

آیت الله کعبی بیان داشت: در حال حاضر عربستان سعودی شریک استراتژیک رژیم غاصب اسرائیل است و سرمایه و پول خود را در جهت تفرقه افکنی بین مسلمانان بکار گرفته است.

عضو جامعه مدرسین با بیان این که وهابیت تکفیری اسلام را نشناخته است، گفت: ریشه تکفیری ها خوارح است که عقاید غیر خود را تکفیر می کنند و مشغول آتش افروزی در بلاد اسلامی هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: غلاه کسانی هستند که در مورد حضرت علی(ع) غلو می کنند؛ شیعه هیچ گاه نمی گوید علی خداست، بلکه تاکید می کند که علی(ع) انسان کامل است.

آیت الله کعبی در ادامه به قرائت های مختلفی که امروز از اسلام وجود دارد اشاره کرد و گفت: اسلام لیبرالی، اسلام تکفیری، اسلام التقاطی و اسلام ناب محمدی و احیاگر چهار قرائت از اسلام است که سه مورد اولی هیچ گاه مورد قبول نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران را تقریب مذاهب، تقویت وحدت اسلامی و کمک به مسلمانان ذکر کرد.

آیت الله کعبی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان استقلال بلاد اسلامی است و هیچ گاه به دنبال دخالت در امور دیگر کشورها نبوده و نیستیم.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تبلیغاتی که علیه ما می شود به هیچ وجه درست نیست و استکبار جهانی و آل سعود چنین مسائلی را مطرح می کنند که پایه و اساسی ندارد.

آیت الله کعبی در بخش دیگری از این دیدار صمیمانه که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و به همت معاونت بین الملل این نهاد حوزوی برگزار شد، به سؤالات علما و نخبگان نیجریه در خصوص موضوعات مختلف پاسخ گفت. /924/پ202/ج

ارسال نظرات