۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۶۱۴۲۲
امام جمعه میانه:

انتخابات اخیر آمریکا چهره واقعی این کشور را نشان داد

حجت الاسلام حامدی با بیان اینکه انتخابات اخیر آمریکا چهره واقعی و وضعیت بحرانی این کشور را نشان داد، گفت: فقر، خشونتهای داخلی و آمار بالای کسری بودجه در آمریکا از مباحثی بود که در رقابتهای انتخاباتی آمریکا بیان شد.
حجت الاسلام حامدی، مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور

حجت الاسلام محمدرضا حامدی امام جمعه میانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه انتخابات اخیر آمریکا چهره واقعی و وضعیت این کشور را نشان داد، اظهار داشت: فقر، خشونتهای داخلی و آمار بالای کسری بودجه در آمریکا از مباحثی بود که در رقابتهای انتخاباتی آمریکا بیان شد.

وی با با بیان اینکه رسانه های داخلی نسبت به بیان این موضوعات کم توجهی کردند، ابراز داشت: در رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا بسیاری از مباحث مطرح شد که نشان از مشکلات و کاستیهای بسیاری در این کشور داشت و لازم بود رسانه های داخلی به آن بیشتر توجه می کردند.

امام جمعه میانه هدف و سیاست نهایی آمریکا را تامین منافع اسرائیل عنوان و تصریح کرد: دموکرات و جمهوری خواه بودن یک رییس جمهور در آمریکا تفاوتی در روابط بین این کشور با هم پیمانان خود از یک سو و تقابل با جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر نخواهد داشت و سیاستهای خصمانه این کشور با ایران هنوز تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتخابات اخیر آمریکا نشان داد که این کشور خود در بحران و مشکلات فراوانی قرار دارد و توانایی خروج خود از بحران را ندارد، گفت: چنین کشوری که در مشکلات فراوانی قرار دارد چگونه می تواند دیگر کشورها را یاری کند، عده ای در کشور لازم است به این مسأله توجه داشته باشند و رفع مشکلات کشور را در ارتباط با آمریکا نجویند.

رییس مدارک علمی حوزه های علمیه کشور با اشاره به اظهارات برخی مسؤولان دولت در راستای افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران، افزود: با وجود سفارتخانه هاو نمایندگان این کشورها در ایران دیگر لزومی برای افتتاح چنین دفتری دیده نمی شود، بی شک دولتهای غربی برای اهداف خاصی دست به چنین اقداماتی می زنند.

وی بر ضرورت رصد دقیق مجلس شورای اسلامی نسبت به چنین تحرکاتی تاکید کرد و هوشیاری مسؤولان و افزایش آگاهی و مطالبه گری مردم در این قبیل مسائل را خواستار شد و گفت: این انقلاب با سختیهای فراوانی محقق شده است و لازم است در صیانت از آنها دقت و توجه بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام حامدی ایران را کشوری مقتدر و با ثبات دانست و گفت: نباید اجازه داد تا کشورهای غربی به ویژه آمریکا این انقلاب و ایران را در مسیر اهداف شیطانی خود قرار دهند، ایران اسلامی و انقلاب بزرگ امام راحل در مسیر اهداف اسلامی قرار داشته و خواهد داشت، این امر مرهون حمایت مردم و دقت مسؤولان است./302/854/ب1

ارسال نظرات