۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۴۶۲۰۶۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

محدودیت مکانی سبب پذیرش تنها 24 میلیون زائر حسینی است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: امروز حضور 24 میلیون زائر حسینی در کربلا به سبب محدودیت مکانی آن زمین مقدس است، در غیر این صورت عشق کیفی موجود در قلوب عاشقان حسینی شامل بیش از میلیاردها عاشق دلباخته است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم شامگاه چهارشنبه در حسینیه قاسم‌بن الحسن(ع) تهران، گفت: خداند در قرآن کریم از حضرت ابراهیم(ع) به عنوان عبد و قانت یاد می‌کند.

وی افزود: قانت و قنوت به معنای عبادت پیوسته و خالصانه است و این‌ پر ارزش‌ترین شکل عبادات انسان عابد است که تا لحظه مرگ ترک نمی‌شود و تنها برای رضای خداوند متعال عبادت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره عبادت، بیان داشت: هر کار سودمند را عبادت می‌گویند و لقاء‌ حق، رضای‌ حق، جنت و مغفرت حق پاداش کسانی است که عبادت و بندگی خالصانه به سوی پروردگار دارند و این حقایق هرگز قابل محاسبه نیست.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه لقاءالله دیدار قلبی خداوند است، ابراز کرد: لذت این دیدار قلبی برای انسان بیش از لذات بردن از نعمت‌های بهشتی است که نصیب او می‌شود، لذت قلبی، لذت کیفی بوده و قابل مقایسه با لذتهای جسمانی نیست.

این دانشمند فرزانه با اشاره به اینکه علایق دنیوی از دست رفتنی و عشق به خداوند ماندنی است، گفت: امروز حضور 24 میلیون زائر حسینی در کربلا به سبب محدودیت مکانی آن زمین مقدس است در غیر این صورت عشق کیفی موجود در قلوب عاشقان حسینی شامل بیش از میلیاردها عاشق دلباخته می‌شود.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: اگر عشق مجازی به عشق حقیقی تبدیل شود انسان دیگر هوس چیز دیگری حتی بهشت را نمی‎کند.

وی گفت: حضرت امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند: اگر خداوند برای انسان‌های عاشق مرگ را تعیین نمی‌کرد روح آنان یک لحظه در کالبد جسمشان باقی نمی‌ماند و به سوی معشوق عروج می‌کردند؛ لقاء‌الله، جنت‌الله، رحمت‌الله و مغفرت‌الله پاداش کسانی است که عبادت خالصانه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) قانت ا‌لله بود./813/201/ب2

ارسال نظرات