۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۶۲۱۹۴
امام جمعه شهرستان آبدانان:

میزبانی از زائران اربعین توفیق الهی برای استان ایلام است

امام جمعه شهرستان آبدانان گفت: ازدحام جمعیت در پایانه مرزی مهران به گونه ای است که با وجود همه برنامه ریزی های گسترده باز هم در مقام اجرا، با مشکلات و نواقصی مواجه می شویم و این نشان می دهد که مردم عزیز ایران اسلامی محبت اهل بیت(ع) را در دل خود دارند.
حاجیلری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمد حاجیلری، امام جمعه آبدانان ظهر امروز در بازدید از مرز مهران، اظهار کرد: مهران و استان ایلام میزبان و خادمین زوار اربعین حسینی هستند و این یک توفیق بزرگ است.

وی افزود: این میزبانی هم برای استان ایلام و هم برای شهرستان ها به ویژه مردم شهرستان مهران و مسؤولان یک توفیق بزرگ است که در سال جاری مسئولان استان از ماه های گذشته برنامه ریزی کرده اند و نشان های آن را امروز می بینیم و تجلی عشق مردم در پیاده روی اربعین حسینی جلوه گری می کند.

امام جمعه آبدانان یادآور شد: ازدحام جمعیت در پایانه مرزی مهران به گونه ای است که با وجود همه برنامه ریزی های گسترده باز هم در مقام اجرا، با مشکلات و نواقصی مواجه می شویم و این نشان می دهد که مردم عزیز ایران اسلامی محبت اهل بیت(ع) را در دل خود دارند.

حجت الاسلام حاجیلری خاطرنشان کرد: مردم آبدانان نیز در این مسیر قرار دارند و با موکبی با عنوان شهدای شهرستان آبدانان با نام 203 شهید شهرستان آبدانان و شهدای بزرگواری مانند شهید داریوش رضایی نژاد، شهید صارم طهماسبی و جرایه و 5 شهید جاوید الاثر، در خدمت زوار حسینی هستند.

وی با بیان اینکه همکاری مردم و هیأت های مذهبی و مسؤولان شهرستان تلاش شده است که خدمتگزار و خادم سیل خروشان زوار حسینی در پایانه مرزی مهران باشیم، افزود: حدود 2 هفته این ایستگاه دایر بوده و خدمات پذیرایی و فرهنگی در این موکب ارائه می شود.

امام جمعه آبدانان بیان کرد: کار جدید پاسخگویی به سؤالات شرعی برای خواهران و برداران نیز در این موکب ارائه می شود که با استقبال بسیار خوب زوار حسینی روبرو شده است.

حجت الاسلام حاجیلری گفت: تسهیل امور زائران حسینی، در مزرها و فراهم کردن امکانات و انجام کارهای فرهنگی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا این شور حسینی را هدایت کرده و به مسیر معرفت افزایی و بصیرت افزایی رهمنون شوند.

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم که این بینش را افزایش داده و با این حرکت بزرگ اربعین حسینی ملت، کشور و بلکه دنیای اسلام بیمه می شود و همه ما وظیفه داریم که حضور زائران امام حسین(ع) را تسهیل و حضوری آسان و سهل باشد و با کمترین سختی ها بتوانند در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کنند.

امام جمعه آبدانان در پایان گفت: حرکت اربعین با این ازدحام میلیونی مردم جهان اسلام، تمرینی برای ظهور حضرت امام زمان(عج) و مقدمه ای برای این امر است و تمرین ولایت مداری برای  فراهم سازی زمینه ظهور آن حضرت است./879/203/ب2

ارسال نظرات