۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۶۲۳۸۵
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

وضع تحریم های جدید علیه ایران، نشان از تداوم خوی استکباری ‌آمریکایی ها است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران گفت: وضع تحریم های جدید از سوی آمریکایی ها علیه ملت ایران اسلامی نشان از تداوم خوی استکباری آنها علیه مردم کشورمان است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از بسیجیان شهرستان فریدونکنار با اشاره به تلاش بسیج در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب، گفت: بسیجیان در تاریخ انقلاب اسلامی همواره با اخلاص و ولایت مداری، آمادگی خود را برای دفاع از انقلاب ثابت کردند.

حجت الاسلام جلالی از بسیج به عنوان مصداق بارز شجاعت، ایثار، ولایت مداری و بصیرت یاد کرد و افزود: حضور در صحنه بسیج در عرصه های مختلف این انقلاب عامل بازدارنده ای برای کشور در برابر هجمه های دشمنان است.

استاد حوزه علمیه مازندران، از بسیج به عنوان یک نیروی مردمی تحت فرمان ولایت یاد کرد و با بیان این که بسیج در 38 سال گذشته از بسیاری از فتنه های خطرناک در این انقلاب جلوگیری کرد، ادامه داد: اگر نقش آفرینی و حضور در صحنه بسیج نبود امروز دشمن به خواسته های شوم خود دست پیدا می کرد.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج و بسیجیان همواره خود را وقف اسلام و انقلاب کرده اند، افزود: حضور بسیج در صحنه و عرصه های مختلف مانع تحقق توطئه های دشمنان شده است.

حجت الاسلام جلالی از بسیج به عنوان نیرویی برآمده از متن مردم یاد کرد و با بیان این که این نیروی مردمی به هیچ گروه و قشر خاصی وابسته نیست، تصریح کرد: بسیج به عنوان یادگاری از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی متعلق به آحاد ملت ایران است.

وی با بیان این که آحاد ملت ایران دارای فرهنگ بسیجی هستند، خاطرنشان کرد: اگر مردم کشورمان این فرهنگ را در سرلوحه های کارخود قرار نمی دانند نمی توانستند در برابر توطئه های دشمنان پیروز از میدان بیرون بیایند و پیشرفت کنند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که بسیجی به معنای یک نیروی کارآمد در همه مسائل نظام است، تصریح کرد: یک بسیجی باید هم در عرصه های سیاسی، عقیدتی و علمی کارآمد بوده و در صحنه حضوری مستمر داشته باشد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که خدمات بسیج به بخش های مختلف این کشور انکار ناپذیر است، گفت: هر جا که انقلاب در عرصه های مختلف به بسیج نیاز دارد، بسیجیان با همه توان و بدون هیچ چشم داشتی در عرصه خدمت به انقلاب و نظام پیشگام بودند.

وی یکی از مهم ترین وظایف بسیج را دفاع و پشتیبانی از آرمان ها و ارزش های انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: در سه اخیر این نیروی مردمی مدافع حقیقی آرمان ها و ارزش های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و به همین دلیل دشمن همواره از نقش بسیج در کشور هراسان و عصبانی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جهاد تنها بخشی از وظایف راهبردی بسیج است، گفت: بسیج در همه عرصه های مورد نیاز کشور مانند علمی، سازندگی و تعلیم و تربیت وارد عمل شده و توانمندی خود را به اثبات رسانده است.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر فرهنگ بسیج در کشور حاکم باشد جامعه از آسیب‌ها مصون می‌ماند، تصریح کرد: امروز نیز تنها راه جلوگیری از نفوذ دشمن حراست و پشتیبانی از فرهنگ بسیج است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج یکی از پشتوانه‌های اساسی انقلاب اسلامی است و نقش موثری در استحکام پایه های انقلاب اسلامی داشته است، گفت: امروز تقویت نیروی مردمی بسیج رسالت همه بخش های جامعه است.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید فرهنگ ظلم‌ستیزی را در کشور تقویت‌کنیم تا از جامعه و دنیا رخت ببندد و اگر نتوانیم ظلم‌ستیزی را تقویت کنیم نعمت‌های الهی رخت می‌بندد، خاطرنشان کرد: ما به آمریکا اعتقادی نداریم چون استراتژی آن‌ها ظلم به جهان است و تا زمانی که این مسیر را تغییر ندهد ملت ما ظلم‌ستیزی را ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام جلالی، آمریکایی ها را دشمن درجه یک ملت ایران دانست و با بیان این که دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران سابقه دیرینه دارد، افزود: آمریکا تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همه منابع مردم کشورمان را غارت کرد و پس از انقلاب نیز به دنبال تداوم آن بود.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عده ای در داخل کشور همواره به دنبال برقراری رابطه با آمریکایی ها بودند، تصریح کرد: خوی استکباری آمریکایی ها علیه ملت های آزاده و مظلوم هیچ گاه پایانی ندارد و این کشور برای کسب منافع خود در هر کشوری نفوذ می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، بدعهدی آمریکایی ها در موضوع برجام را نشانه دیگری از فریبکار و دروغگو بودن مقامات این کشور عنوان کرد و گفت: علیرغم این که عده ای در کشور همواره به موضوع برجام خوشبین بودند، اما می بینیم که هر روز آمریکایی ها تحریم های جدیدی را علیه کشورمان تصویب می کنند.

وی با بیان این که همه تلاش آمریکایی ها نابودی انقلاب اسلامی است و مسائلی نظیر هسته ای، حقوق بشر و مباحث نظامی تنها بهانه هایی برای فشار به کشورمان است، بیان داشت: از آنجایی که انقلاب اسلامی منافع آمریکایی ها را در اقصی نقاط جهان با خطر جدی مواجه کرده است، آنها به دنبال کمرنگ کردن جایگاه و نقش ایران اسلامی در جهان هستند.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علیرغم تعهدات بین المللی در موضوع برجام می بینیم که آمریکایی ها به هیچ عنوان به تعهدات بین المللی نیز پایبند نیست، خاطرنشان کرد: این کشور تنها در پی کسب منافع خود در جهان است و احترام به حقوق ملت ها اصلاً برایش اهمیتی ندارد.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که آمریکایی ها برای کسب منافع استکباری خود دست به هر جنایتی در نقاط مختلف جهان می زنند، گفت: بحران های امروز منطقه که منجر به کشته شدن هزاران انسان بی گناه و آوارگی صدها هزار نشده به دلیل سیاست های غلط و استکباری آمریکایی ها در خاورمیانه است.

امام جمعه فریدونکنار، داعش و گروه های تروریستی منطقه را دست پرورده آمریکایی ها معرفی کرد و با بیان این که نامزدهای انتخاباتی در جریان مناظرات انتخاباتی به این مسأله اعتراف کردند، گفت: امروز که این گروه های تروریستی در منطقه در حال نبودی هستند مقامات آمریکایی شعار مبارزه با تروریست و نابودی داعش را سر می دهند./950/202/ب2

ارسال نظرات