۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۶۲۵۲۰
حجت الاسلام والمسلمین مروی:

فراموشی معاد موجب گرفتاری انسان و فراموشی ارزش ها می شود

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: همه گرفتاری های بشریت زمانی رخ می دهد که معاد فراموش شده و جای معیارها و ارزش ها عوض شود به گونه ای که ضد ارزش ها به ارزش بدل شده و ارزش ها جایگاه خود را در جامعه از دست بدهند.
حجت الاسلام مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در جمع عزاداران اربعین حسینی در مسجد خاتم الانبیاء کیش، گفت: بهترین دوست و صحابه کسی است که در راه کسب رضای خدا و یاری دین خدا انسان را هدایت کند.

وی افزود: گاه انسان ها به دوستی کسانی افتخار می کنند که ثروت بیشتر، موقعیت اجتماعی بالاتر و یا طبقه ممتاز تری دارند در حالیک ه این ها از منظر قرآن کریم و اهل بیت پیامبر به عنوان معیار ارزشی شناخته نمی شود.

استاد حوزه تأکید کرد: در تاریخ هم کسانی که با نااهلان باب رفاقت گشودند زندگی، دنیا و آخرت خود را باختند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان حدیثی از امام جواد(ع) افزود: امام معصوم علیه السلام فرموده اند که «از همنشین بد بپرهیز که مانند شمشیر برهنه ظاهرش زیبا اما تاثیرش بسیار زشت و بد است.»

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) از مسلمین دعوت می کند که دوستی و دشمنی خود را بر پایه رضای خداوند قرار دهند، تأکید کرد: اگر دوستی رضای خدا، معنویت و کمال انسان رادر پی داشته باشد و انسان را به سوی خدا، نماز، توحید، عبادت و تقوی الهی دعوت کند باید استمرار داشته باشد و ستودنی است و اگر ارتباط انسان را با خدا و معنویت قطع کند مذموم و نکوهیده است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا خطاب به یاران خود فرمودند که بیعت خود را از شما برداشتم هر کس که بخواهد می تواند از کاروان جدا شود اما هیچ کس از کاروان امام جدا نشد.

وی افزود: از زمانی که امام حسین(ع) به قصد حج از مدینه خارج شده و پس از نیمه کاره رها کردن حج به سوی کربلا راهی شدند بسیاری از کسانی که امام را برای خود می خواستند و در طلب دنیا به کاروان امام پیوسته بودند در میانه راه از کاروان جدا شدند و راهی شهر و دیار خود شدند و تنها کسانی با امام ماندند که خود را برای امام می خواستند و نه رسیدن به نان و نوایی.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: به همین دلیل امام حسین(ع) فرمودند «من اصحاب و یارانی باوفاتر و خیرتر و بهتر از یاران خود نمی شناسم» به این معنا که صحابه من از صحابه رسول الله(ص) و امیرمؤمنان(ع) نیز برتر و بهترند.

وی با اشاره به اینکه در هر چیز بهترین هایی وجود دارد مانند زمان، مکان، دوست، معلم، پدر و مادر و غیره، اظهار کرد: پیامبران اولوالعظم برترین پیامبران، کعبه برترین مکان ها، شب های قدر، جمعه و عرفه از برترین زمان ها و یاران اباعبدالله از برترین یاران و صحابه بر روی زمین هستند.

استاد حوزه تأکید کرد: همه گرفتاری های بشریت زمانی رخ می دهد که معاد فراموش شده و جای معیارها و ارزش ها عوض شود به گونه ای که ضد ارزش ها به ارزش بدل شده و ارزش ها جایگاه خود را در جامعه از دست بدهند./851/202ب2

ارسال نظرات