۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۶۳۰۲۵
به همت فرهنگسرای اخلاق؛

آیین اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی برگزار شد

آیین اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی در فرهنگسرای اخلاق برگزار شد.
سوگواره عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ملوک سید‌آبادی رییس فرهنگسرای اخلاق صبح امروز در اختتامیه سوگواره عاشورا که در فرهنگسرای اخلاق برگزار شد با اشاره به اینکه این سوگواره برای شناخت نوجوانان با امام حسین(ع) شکل گرفته است، اظهار داشت: براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده این سوگواره در محرم و صفر برگزار شد.

وی ادامه داد: این برنامه از طریق گروه‌های تعذیه در مدارس پسرانه با به تصویر کشیدن این سوگواره نشان داده شده است.

مدیر فرهنگسرای اخلاق تاکید کرد: این سوگواره از اوایل محرم در مناطق یک، چهار، هشت، چهارده و پانزده آغاز به کار کرده و نمایش تعذیه را به اجرا در آورده است.

سید‌آبادی یادآور شد: در هر منطقه پنج گروه تعذیه حضرت علی اکبر(ع) برگزار شده است، در همین راستا نسخه تعذیه از سوی اساتید کار تهیه و ابزار آلات آن نیز به این نوجوانان داده شد.

وی افزود: برای اجرای این تعذیه‌ها نوجوانان منتخب زیر نظر اساتید مجرب آموزش‌های لازم را دیده‌اند و به این ترتیب به سطح بالایی از کار رسیدند.

مدیر فرهنگسرای اخلاق ابراز داشت: از اوایل تابستان امسال با همکاری فرهنگسرای اخلاق و آموزش و پرورش آزمون‌هایی از میان 160 نوجوان صورت گرفته است و بدین ترتیب 20 نفر منتخب شدند تا تعذیه حضرت علی‌اکبر(ع) را بخوانند.

سید‌آبادی بیان کرد: گروه های تعزیه مدارس منتخب، یک مجلس تعزیه حضرت علی اکبر (ع) را برای دانش آموزان مدارسی که در آن تحصیل می کنند اجرا کردند و از 22 تا 26 آبان ماه در مرحله داوری از هر منطقه بر اساس شاخصه های کلام، آداب مجلس، موسیقی و هماهنگی گروه، یک گروه برتر تعزیه انتخاب شد.

وی در پایان گفت: با توجه پتانسیل تعذیه در مدارس ما امید است در سال جاری پیشرفت و توسعه بیشتر در این راه را داشته باشیم./202/816/ب1

ارسال نظرات