۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۶۳۵۷۰
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر مطرح کرد؛

بررسی 4 عامل مهم در شکست قیام نبوی

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر گفت: اختلافاتی که در جامعه نبوی شکل گرفت و به ضرر جبهه حق و جریان انقلاب تمام شد، یکی از علت‌های شکست انقلاب پیامبر اسلام بود. این اختلافات، ریشه قیام نبوی را خشکاند و نابود کرد، زیرا جامعه‌ای که یکدست و متحد بود، بعد از رحلت رسول خدا(ص)، دچار اختلاف شدند تا جایی که امروز 73 فرقه در اسلام پدید آمده است.
صثسفقبهع صثسفقبهع سلقفسیب سلقفسیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،‌ حجت‌الاسلام حمیدرضا جعفری زاده مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر، صبح امروز در مراسم عزاداری که با حضور یک شهید گمنام در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد، گفت: در زمانی که جاهلیت سراپای جامعه را گرفته بود و مردم به جاهلیت خود افتخار می‌کردند، خداوند بر امت منت نهاد و از جنس خودشان رسولی را برانگیخت که برای عاقبت‌ بخیری آنان از جان مایه گذاشت.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که پیامبر اسلام(ص) در زمان رسالت خود پایه‌گذاری کردند، رقم زدن انقلاب عظیم نبوی، باهدف جهانی‌شدن اسلام بود و این انقلاب، در هنگام حیات ایشان به‌سرعت و تا حد زیادی گسترش یافت، اما متأسفانه پس از رحلت حضرت رسول(ص)، چهار عامل مانع از این شد که انقلاب نبوی به سرانجام مطلوب برسد.

چهار عاملی که موجب شکست انقلاب نبوی شد

حجت‌الاسلام جعفری زاده اظهار داشت: پس از رحلت رسول خدا(ص) خواص جامعه که عوام نیز دنباله‌رو آن‌ها بودند، بی‌بصیرتی کردند که در سه مقوله به اوج خود رسید و نتیجه بی‌بصیرتی خواص در مسائل سیاسی، اقتصادی و دینی اعتقادی، منجر به تسامح سیاسی و انحراف عمیق در حکومت، تسامح مادی و رفاه‌زدگی در انقلاب نبوی و بالاخره پدید آمدن اسلام التقاطی شد.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر، دومین عامل به نتیجه نرسیدن قیام نبوی را تخطی و سرپیچی از دستورات مسلم رهبر قیام عنوان کرد و یادآور شد: اوج تخلف از دستورات پیامبر مکرم اسلام(ص)، سرپیچی در ولایت‌پذیری بود. درصورتی‌که ایشان در مقاطع مختلف، حضرت علی(ع) را به‌عنوان وصی و جانشین خود معرفی کرده بودند، اما بلافاصله پس از رحلت وی، این تخلفات و دعوا بر سر خلافت، شروع شد.

وی در ادامه ترجیح منافع شخصی بر اهداف قیام را یکی دیگر از عوامل انحراف در قیام نبوی خواند و بیان کرد: عده‌ای در زمان رسول خدا، برای تحقق قیام همه‌چیز را کنار گذاشتند، اما بعد از رحلت ایشان، هر سود و منفعتی را بر انقلاب ترجیح دادند که طلحه و زبیر نمونه بارز این گروه هستند.

حجت‌الاسلام جعفری زاده ابراز داشت: اختلافاتی که در جامعه نبوی شکل گرفت و به ضرر جبهه حق و جریان انقلاب تمام شد، چهارمین علت شکست انقلاب پیامبر اسلام بود. این اختلافات، ریشه قیام نبوی را خشکاند و نابود کرد، زیرا جامعه‌ای که یکدست و متحد بود، بعد از رحلت رسول خدا(ص)، دچار اختلاف شدند تا جایی که امروز 73 فرقه در اسلام پدید آمده است.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران، شکل کوچک‌تری از قیام نبوی است و چه بخواهیم، چه نخواهیم، چه بدانیم و چه ندانیم، چشم امید خیلی‌ها به این انقلاب دوخته‌شده است و همان چهار عامل مهمی که موجب شکست انقلاب نبوی شد، می‌تواند مانع از تحقق اهداف این انقلاب شود.

برخی خواص جامعه امروز ما، واقعاً بی‌بصیرت هستند

وی بابیان اینکه برای به سرانجام رساندن انقلاب، باید در هرجایی که هستیم، بصیرت داشته باشیم، تصریح کرد: برخی خواص جامعه امروز ما، واقعاً بی‌بصیرت هستند و به هنگام تصمیم‌گیری و عمل نمی‌کنند که فتنه 88، اوج بی‌بصیرتی خواص بود. اگر نبود مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب، معلوم نبود چه بلایی بر سر جامعه می‌آمد و متأسفانه بعضی از همان خواص بی‌بصیرت، الآن در رأس نظام هستند.

حجت‌الاسلام جعفری زاده تأکید کرد: هر آنچه امام خامنه‌ای می‌فرمایند، نه توصیه، بلکه حکم حکومتی است و بر همه ما واجب است که اکتفا کنیم، در غیر این صورت مرتکب خلاف شرعی شده‌ایم و مبادا اهداف شخصی و مطامع خود را بر دستورات ایشان مقدم بداریم.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر، اظهار داشت: متأسفانه اختلافاتی در جامعه ما، هم بین آقایانی که در مناصب دولتی و حکومتی هستند، وجود دارد که در چند روز اخیر شاهد گسترش دادن یک نمونه آن بین مسؤولان کشور بودیم و هم اختلافات سیاسی، دینی و فرهنگی که بین آحاد جامعه و مردم، هیئتی‌ها، بسیجی‌ها و ... می‌بینیم؛ همه ما باید باهم متحد باشیم، زیرا هر جا که اختلاف کردیم، به ضرر جامعه و انقلاب و نظام اسلامی تمام شد.

ملت ایران از جان‌ و دل راه پیاده روی اربعین را ادامه خواهند داد

وی بابیان اینکه دشمن از سوی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تمام توان خود را برای اخلاف افکنی در جامعه ما به کار گرفته، اذعان داشت: عده‌ای امروز به بهانه انفجارهای تروریستی در عراق، با استفاده از فضای مجازی می‌خواهند دل مردم را خالی کنند، اما کور خوانده‌اند؛ الحمدالله در کشور ما، مخالف اربعین وجود ندارد و همه ملت موافق اربعین هستند و از جان‌ودل این راه را ادامه خواهند داد. بنابراین با حفظ بصیرت، فریب شانتاژهای خبری را نخواهیم خورد.

حجت‌الاسلام جعفری زاده در پایان ابراز داشت: ان شاءالله انقلاب اسلامی ایران، آزمونی برای انقلاب مهدوی است و اصل انقلاب، از دولت و منصب و ... مهم‌تر است و تنها کسانی می‌توانند ادعای سربازی و انتظار برای انقلاب مهدوی داشته باشند که امروز با بصیرت عمل کنند./202/846/ب1

ارسال نظرات