۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۴۶۳۷۹۶
نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس:

یاد مرگ به معنای تلخ شدن زندگی نیست

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس در حرم رضوی با تأکید بر یاد مرگ و قیامت، گفت: انسان باید با یاد مرگ و قیامت به زندگی دنیاییش توجه کند و برای مرگ آماده شود ولی این به معنای تلخ کردن زندگی نیست بلکه باعث نشاط هم می شود.
حجت الاسلام مدنی بجستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی بجستانی، نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس، شنبه شب در رواق مطهر امام خمینی(ره) حرم رضوی اظهار کرد: مسیر عمر انسان چهار مرحله دارد که مرحله اول را در زمانی محدود در رحم مادر سپری می‌کند و سپس وارد مرحله دوم یعنی این دنیا می‌شود و چند سالی را در آن سپری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی افزود: در مرحله سوم وارد قبر و قیامت می‌شود، مرحله ای که نمی‌تواند از ورود به آن خود‌داری کند و مدت زمانی که در آن می‌ماند نیز نامعلوم و وابسته به شرایط دنیایی انسان است؛ مرحله‌ای که مدت زمان توقف در برخی از توقف‌گاه هایش را 500 هزار سال ذکر کرده اند.

وی با بیان این‌که انسان باید در همه‌ی مسائل زندگی آینده نگر باشد، ابراز کرد: انسان باید شرایط و زمینه حضور در این مرحله را در دنیا آماده کرده باشد؛ در این مرحله برخی از رحمت‌ها و عذاب‌های الهی قبل از بهشت و جهنم اعمال می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس خاطرنشان کرد: منزل آخر بهشت یا جهنم است که این نیز با توجه به اعمال دنیایی انسان انتخاب می‌شود؛ انسان همانگونه که در دنیا برای ساختن یک منزل مسکونی به قناعت، صرفه جویی، پس انداز و برنامه ریزی می‌پردازد، باید با آینده نگری برای آخرین منزلگاه خودش اعمال و کردار نیک تدارک ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی تصریح کرد: مبنی بر تأکید روایات قبر انسانی که یاد مرگ بر زندگی‌اش سنگینی کرده، باغی از باغ‌های بهشت است زیرا یاد قبر و قیامت و ترک دنیا بر زندگی او تأثیر گذاشته و نمی‌گذارد در مواجه با گناهان یا در هنگام کوتاهی در انجام واجبات مغلوب شود.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس عنوان کرد: معنای به یاد مرگ و قیامت بودن این نیست که انسان زندگی‌اش را تلخ کند بلکه به این معناست که باید به ترک این دنیا آگاه باشد و خود را برای آخرت آماده کند و این موضوع گاه زندگی را برای انسان شیرین هم می‌کند.

 وی تصریح کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که پر نشاط‌ترین نسل ما را رقم زدند به گونه‌ای که چندین کتاب در مورد شوخی‌های آن دوران به چاپ رسیده است، آن‌ها گلوله‌ها را به بازی گرفته بودند زیرا باور داشتند که یک روز باید دنیا را ترک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی تأکید کرد: اینگونه نیست که اگر کسی به یاد مرگ و قیامت بود و وصیت‌نامه اش را آماده کند زودتر این دنیا را ترک می کند، بلکه همه چیز به خواست خداوند بستگی دارد و هنگامی که لحظه مرگ انسان فرا برسد، فرصت چشم برهم زدن به انسان داده نمی‌شود به همین دلیل برخی از افراد در هنگام مردن چشم‌هایشان باز و برخی دیگر چشم‌هایشان بسته است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی اظهار کرد: عده‌ای مرگ را پایان زندگی می‌دانند در حالیکه این سخن مخالف با اسلام و تمام ادیان الهی است؛ این افراد به بزرگیِ قیامت و دنیای پس از مرگ، ایمان و باور ندارند از این رو گمان می‌کنند مرگ پایان زندگی است./1308/202/ب3

ارسال نظرات