۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۶۳۹۲۴
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد؛

رویکرد سازمان اوقاف به وقف های مشارکتی و انجمن های تخصصی یاوران وقف

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به این که تعداد بقاع متبرکه ثبت شده این استان در سامانه این سازمان 413 بقعه است، گفت: رویکرد سازمان اوقاف در زمینه ترغیب مردم به وقف، وقف های مشارکتی است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی ‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد، با اشاره به این که امروزه مردم به دلیل بضاعت های مالی همچون گذشته قادر بر وقف نیستند، خاطرنشان کرد: در این زمینه رویکرد سازمان اوقاف، وقف های مشارکتی است که در این زمینه به عنوان مثال یک موقوفه تعریف و هر خیری با پذیرش درصدی از آن در ساخت چنین موقوفه هایی مشارکت خواهد کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان به بیان نیازهای روز جامعه و رویکرد اوقاف در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان اوقاف در این زمینه انجمن های تخصصی یاوران وقف است که در زمینه هایی همچون ورزش، ازدواج، سلامت، بیماران، قرآن و ... فعال و علاقه مندان برحسب علاقه در هر کدام از آنها فعالیت می کنند.

این مقام مسؤول به راه اندازی انجمن قرآنی در استان اشاره و ابراز داشت: در زمان کنونی وقف قرآنی منفعتی در خوزستان نداریم اما موقوفه های قرآنی داریم.

حجت الاسلام فرهادی نژاد با اشاره به فعالیت های سازمان اوقاف در اربعین حسینی گفت: 500 روحانی در مرز شلمچه و چذابه و مسیرهای پیاده روی زوار در عراق استقرار و به فعالیت های تبیلغی پرداختند که در این میان 180 روحانی بومی و بقیه نیز روحانی خوزستان ساکن در قم هستند.

وی اظهار داشت: سازمان اوقاف از در زمینه تأسیس مساجد و حسینیه حمایت و به هیچ وجه در ساخت آنها ورود پیدا نمی کند که در سال گذشته 800 میلیون تومان اعتبار برای حمایت از فعالیت ‌های عمرانی مساجد و حسینیه ‌ها اختصاص و در میان آنها توزیع شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان تعداد بقاع متبرکه ثبت شده در سامانه این سازمان را 413 بقعه برشمرد و گفت: 101 بقعه متبرکه در شوشتر، 64 بقعه متبرکه در بهبهان، 58 بقعه متبرکه در دزفول و بقیه در سایر شهرستان ها هستند./9456/202/ب3

ارسال نظرات