۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۶۴۴۱۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

نهادینه شدن تفکر توحیدی، ضرورت فراموش شده جامعه امروز است

حجت‌الاسلام اروجی درباره ضرورت توجه جدی به مباحث توحیدی در سطح جامعه، گفت: فکر نکنیم که نظام مقدس از بیرون و از طرف دشمنان ضربه می‌خورد و تاریخ گواه است که هر جا مسلمانان نسبت به تفکر توحیدی کوتاهی کردند، ضربه خوردند که اگر ما هم کوتاهی کنیم کربلایی دیگر تکرار خواهد شد.
حجت الاسلام اروجی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در شب شهادت امام رضا(ع) در سومین شب از یادواره شهدای شهر کهریزسنگ که در حسینیه اعظم این شهر برگزار شد، با تسلیت این ایام گفت: اقتدار و عظمت تشیع و مکتب اسلام در هیچ دوره‌ای از تاریخ به اندازه امروز نبوده است که در چنین عظمت و اقتداری قرار داشته باشد.

وی با اشاره به عظمت پیاده‌روی اربعین ادامه داد: چه عظمت و شوکتی از این بالاتر در طول تاریخ تشیع و اسلام که با وجود همه توطئه‌های  دشمن، لشکر 20 میلیونی عاشق حسین خودجوش از سرتاسر عالم بیش از 70 کشور دنیا این‌گونه خودجوش به حرکت در آیند و تنها یک نمونه از این عظمت برپایی نماز جماعت طول صفوف به 27 کیلومتری رسید.

حجت‌الاسلام اروجی عظمت مکتب ولایی اهل‌بیت را مرهون خون شهدا و ایثار و مجاهدت آنان بیان کرد و افزود: اگر در دوره‌ای برخی سیاستمداران نابخرد ظاهر بین درباره اصرار رهبر معظم انقلاب در تقویت جبهه مقاومت و اعلام خط قرمز کردن جبهه سوریه نسبت به ایشان نیشخند می‌زدند، امروز شاهد هستیم در پرتو مجاهدت مدافعان حریم اهل‌بیت سنگرها در حال فتح شدن است.

وی ایمان و صبر را دو ویژگی اصلی ملت‌های پیروز بیان کرد و گفت: خداوند صراحتاً در قرآن مجید اشاره می‌کند «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا»، اگر اهل صبر و مقاومت در سایه توحید باشید، و در مسیر رسیدن به تعالیم الهی و اعتلای کلمه حق در سطح جهان مجاهدت کنید، قطعاً پیروز خواهید شد و خداوند راه‌های برون‌رفت از مشکلات را به آن‌ها نشان خواهد داد.

هدف استکبار تهی کردن هویت جامعه از مبانی اصیل اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در ادامه با اشاره به تهدیدها و توطئه‌های دشمن نسبت به نظام انقلاب خاطرنشان کرد: دنیا روی این نظام و انقلاب حساب باز کرده نکندخدای نکرده فریب توطئه‌های تبلیغی دشمن بخوریم که امروز همه استکبار جهانی با همه توان بسیج شده که هویت جامعه اسلامی ما را و مکتب اهل‌بیت را تهی کند.

وی به برخی از تلاش‌های دشمن در زمینه‌های تبلیغی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در شرایط کنونی 348 ماهواره دائمی در مدار زمین است که هر کدامشان هزاران شبکه تلویزیونی را تقویت می‌کند، از این تعداد، آن شبکه‌هایی که در خاورمیانه قابل دریافت است، 38 شبکه 24 ساعته سیاسی با هدف ویران کردن مقاصد ناب اسلام توحیدی بر علیه نظام انقلاب، 102 شبکه مد و لباس، 115 شبکه بر علیه مهدویت، 255 شبکه مباحث بومی و قومی و اختلافات قومی و ملیتی را دامن می‌زند و 399 شبکه تخصصی مباحث مستهجن در سطح خاورمیانه پمپاژ تبلیغاتی می‌کنند.

توجه جدی به تفکر توحیدی، برای جوان و دانشجوی ما از نان شب واجب‌تر است

حجت‌الاسلام اروجی با تأکید بر دوری از سیاه انگاری مسائل بیان داشت: باید مسائل، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را آن‌گونه که هست ببینیم و تحلیل کنیم و بدانیم که دشمن تا بن دندان مسلح به این نتیجه رسیده که جنگ سخت علیه مکتب اهل‌بیت جواب نمی‌دهد و همه هزینه و تلاش خود را بر روی جنگ تبلیغاتی و فرهنگی گذاشته و این وظیفه ما را سخت‌تر می‌کند.

وی درباره وظیفه ما در این شرایط جنگ نرم خاطرنشان کرد: وظیفه امروز ما است که نسبت به اعتقادات دینی خودمان کوتاهی نکنیم، مباحث اصول اعتقادات فراموش نکنیم، آن چیزی که از نان شب برای جوانان و دانشجویان ضرورت بیشتری دارد، مطالعه پیرامون مباحث اصول اعتقادی و تفکر توحیدی است تا بر اثر یک شبهه اعتقادی دچار تزلزل و انحراف نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با بیان سخنی از رهبر معظم انقلاب درباره ظرفیت‌های مکتب اسلام بیان داشت: مناسبت‌ها و ایامی که در مکتب اسلام هم چون ماه رمضان، ماه محرم و اربعین، ایام اعتکاف وجود دارد به فرموده رهبر معظم انقلاب باعث حفظ و ماندگاری این نظام شده که خدای نکرده اگر مانند بنی‌اسرائیل به جای تفکر، شروع به بهانه‌گیری کنیم، سرنوشتی بهتر از آن‌ها نخواهیم داشت.

محتوای مجالس عزاداری باید بر خاسته از تفکر توحیدی باشد

وی درباره ضرورت پرداختن مجالس عزاداری به مباحث توحیدی نیز اشاره کرد و افزود: آنچه مایه تأسف است و کمتر به آن در این جلسات پرداخته شده، توشه‌گیری از واحدهای درس اعتقادی در مکتب امام حسین است در حالی که حضرت دریا و کوهی از معارف توحیدی است و رسیدن به این مباحث توحیدی است که سبب مقاومت در برابر جنگ نرم دشمنان است.

حجت‌الاسلام اروجی درباره ضرورت توجه جدی به مباحث توحیدی در سطح جامعه تصریح کرد: فکر نکنیم که نظام مقدس از بیرون و از طرف دشمنان ضربه می‌خورد و تاریخ گواه است که هر جا مسلمانان نسبت به تفکر توحیدی کوتاهی کردند، ضربه خوردند که اگر ما هم کوتاهی کنیم کربلایی دیگر تکرار خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: امروز دشمنان دست روی همین قضیه گذاشتند و از سوی به اصطلاح مسلمانان، جنایات و  وحشی‌گری‌هایی توسط داعش و تکفیری‌ها اتفاق می‌افتد که روی کفار را سفید کرده است و مسأله اینجاست آنان که ادعای مخالفت با ولی فقیه را می کنند باید در توحید آنها شک کرد./202/1306/ب1

ارسال نظرات