۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۶۴۷۷۰
خطیب جمعه ساری:

تصویب طرح تمدید تحریم ها، بار دیگر چهره ضد ایرانی آمریکایی ها را نشان داد

امام جمعه موقت ساری با انتقاد از تصویب طرح تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران از سوی مجلس سنای آمریکا، این اقدام آمریکایی ها را نقض آشکار برجام دانست و بر ضرورت موضع گیری جدی مسؤولان در قبال این اقدام آمریکایی ها تأکید کرد.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به پایان ماه محرم و صفر و آغاز ماه ربیع الاول گفت: ماه محرم و صفر یک کلاس کسب علم و معرفت بودند که با شور و شعور آحاد مردم برگزار شد.

وی همچنین به اجتماع عظیم راهپیمایی اربعین حسینی از سوی امت اسلامی اشاره کرد و با بیان این که این اجتماع عظیم پیام روشنی برای دشمنان اسلام بود، افزود: شیعه و سنی بار دیگر با حضور گسترده خود در این راهپیمایی عظیم وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که اربعین حسینی یک فرهنگ جهانی است و برای خود جایگاه خاصی دارد که باید به‌صورت گسترده به آن پرداخته شود، تصریح کرد: این اجتماع عظیم جهانی هر روز عظمت خاصی می گیرد و همین مسأله موجب عصبانیت دشمنان اسلام شده است.

حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول اشاره کرد و با بیان این که ربیع الاول بهار همه ماه‌ ها است، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های خاص این ماه میلاد پیامبر گرامی اسلام است.

وی با بیان این که گرچه در همه ماه‌ها خداوند همواره برکاتش را برای انسان‌ها ارزانی داشته و تمام ایام پر برکت هستند، ادامه داد: اما برخی از روزها و ماه‌ها از ویژگی و شادی افزون‌تری برخوردارند، از جمله این ماه‌ها ماه ربیع‌الاول است که به برکت قدوم حضرت رسول(ص)، ماهی پر خیر و برکت است.

امام جمعه موقت ساری افزود: ربیع الاول ماهی که آثار رحمت خداوند آشکار است و ذخایر برکات خداوند و نورهای زیبایی او بر زمین فرود آمده است.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که ماه محرم و صفر را  با اندوه و اشک و ناله پشت سر گذاشتیم و اشک ریختیم و دل تازه کردیم و با یاد ابا عبدالله الحسین(ع) و معرفت کسب کردیم، ادامه داد: اکنون وقت آن است که در این بهار به یمن رویش دوباره‌مان سجده شکر به جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم.

وی از ربیع الاول به عنوان بهار ماه‏‌ها یاد کرد و با بیان این که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی در این ماه پدیدار می‏‌شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می‌تاب، تصریح کرد: ماه ربیع‌الاول آمیخته با ماه میلاد مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع)، هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه و آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه(عج) است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که در ماه ربیع‌الاول باید از بدعت‌ها و بی‌بصیرتی‌ها در جامعه پرهیز کنیم، گفت: زندگی، روش و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) باید در زندگی مسلمانان ساری و جاری باشد.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از با انتقاد از تصویب طرح تمدید تحریم های ده ساله علیه ایران از سوی مجلس سنای آمریکا، این اقدام آمریکایی ها را نقض آشکار برجام دانست و بر ضرورت موضع گیری جدی مسؤولان در قبال این اقدام آمریکایی ها تأکید کرد.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که آمریکایی ها با تصویب این طرح نشان دادند که به هیچ معاهده بین المللی پایبند نیستند، خاطرنشان کرد: تصویب این طرح بار دیگر چهره ضد ایرانی آمریکایی ها را به دنیا ثابت کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تصویب این طرح به حتم عواقب بین المللی بسیاری برای آمریکایی ها در پی خواهد داشت، تصریح کرد: در حالی که آمریکایی به اتفاق دیگر کشورهای اروپایی تعهد کرده بود که پس از برجام علاوه بر لغو همه تحریم ها هیچ تحریم جدیدی علیه ایران را وضع نکند، با این اقدام خود زمینه منزوی شدن خود در جامعه جهانی را فراهم کرده است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که مقام معظم رهبری از همان روزهای ابتدایی آغاز مذاکرات همواره نسبت به بدعهدی و دروغگویی آمریکایی ها هشدار داده بودند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها در داخل آن چنان به آمریکا اعتماد کرده بودند که نجات کشور از بحران و مشکلات اقتصادی را تنها در دستان آمریکایی ها می دانستند.

حجت الاسلام یوسف پورتصویب این طرح ضد ایرانی را نتیجه اعتماد بی از حد برخی از مسؤولان به آمریکایی ها دانست و بیان داشت: آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران است و این مسأله در 38 سال اخیر به وضوح قابل مشاهده بود، اما گویا برخی ها در داخل خود را به خواب زده بودند.

وی با بیان این که این چنین طرح هایی از عزت و عظمت ایران اسلامی کم نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: به حتم کشورمان نیز در برابر چنین طرح هایی اقدامات متقابل را انجام خواهد داد.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود با گرامیداشت دهه وقف بر لزوم ترویج فرهنگ وقف تأکید کرد و ادامه داد: وقف یکی از سنت‌های بشری است و در تمامی ملت‌های جهان سابقه طولانی دارد.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که وقف در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: در اسلام وقف بهترین مظهر صدقه جاریه و باقیات و صالحات است که امروز باید برای گسترش آن از همه ظرفیت ها بهره گرفت.

وی با بیان این که وقف دارای آثار اجتماعی و فردی است و وقف بهترین زمینه برای خودسازی به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: واقف از ثواب اخروی برخوردار می‌شود و عمران، آبادانی و کمک به فرهنگ اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است که توسط وقف تحقق پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که در وقف نباید به منفعت دنیا توجه کرد و در واقع باید برای خداوند وقف شود، خاطرنشان کرد: کسی حق ندارد با قانون نظام اسلامی مخالفت و برعکس آن عمل کند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به در پیش بودن شانزدهم آذر ماه روز دانشجو با بیان این که دانشگاه و دانشجو عناوین مقدسی هستند که در اسلام جایگاه بالایی دارند، گفت: دانشگاه باید اسلامی باشد و مشخصه اصلی دانشگاه علم محوری است.

وی 16 آذر را روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار دانست و افزود: دانشجویان کشورمان با الگو گیری از نهضت امام حسین(ع) همواره آرمان ها و ارزش های حسینی را الگوی حرکت های خود قرار داده اند.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود مطالبه و پرسش گری را لازمه نشاط جامعه دانشجویی دانست و تصریح کرد: دانشجو بدلیل عدم وابستگی سیاسی و جناحی آزادانه می اندیشد.

وی، استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی را از مهم ترین شاخصه های دانشجوی ایرانی برشمرد و افزود: دانشجویان کشورمان با الهام از سیره سیاسی امام راحل و همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره در برابر توطئه های دشمنان با اقتدار ایستاده است./950/201/ب2

ارسال نظرات