۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۶۴۸۵۷
امام جمعه محمود آباد:

تمدید تحریم ها علیه ایران اسلامی، تکمیل طومار‌ بدعهدی و دروغ‌پردازی‌ آمریکایی ها است

امام جمعه محمودآباد با تأکید براین که پاسخ مسؤولان به خلف وعده و پیمان شکنی آمریکایی ها باید کوبنده باشد، گفت: امروز دیگر زمان تهاجم و چشاندن زهر تصمیمات انقلابی و منطقی به غربی‌ها و به ویژه آمریکای جهان‌خوار فرا رسیده است.
امام جمعه محمود آباد

حجت‌الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، با اشاره به تصویب دوباره قانون داماتو و تحریم ده ساله علیه ایران اسلامی، گفت: این اقدام آمریکایی ها تکمیل طومار‌های بدعهدی، بدقولی و دروغ‌پردازی‌ مستکبران علیه یک ملت مستقل و مقتدر است.

وی با بیان این که این گونه رخدادها باید مایه عبرت مسؤولان کشورمان شود، افزود: مسؤولان باید با الهام از رهنمودها و تذکرات مکرر مقام معظم رهبری به عاقبت این هشدارها توجه بیشتری داشته و از جبهه تدافعی و لحن‌های دیپلماسی بیرون بیایند.

استاد حوزه علمیه مازندران این اقدام آمریکایی ها در ادامه تحریم ها علیه ملت ایران نقض آشکار برجام دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با این اقدام ضد ایرانی خود بار دیگر بدعهدی خود را به معاهدات بین المللی نشان دادند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که این اقدام ضد ایرانی آمریکایی ها حجت را بر مسؤولان به منظور برخورد قاطعانه با آمریکایی ها تمام کرد، گفت: به حتم همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند تصویب ادامه تحریم ها علیه ملت ایران نقض آشکار برجام خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی با تأکید براین که پاسخ مسؤولان به این خلف وعده و پیمان شکنی آمریکایی ها با کوبنده باشد، ادامه داد: امروز دیگر زمان تهاجم و چشاندن زهر تصمیمات انقلابی و منطقی به غربی‌ها و به خصوص آمریکای جهان‌خوار فرا رسیده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران به دلیل مسائلی چون موضوع هسته ای نیست، بیان داشت: امروز ایران اسلامی همه منافع آمریکایی ها در جهان و خاورمیانه را به چالش کشیده است و به همین دلیل آمریکایی ها تلاش می کنند تا به نفوذ ایران اسلامی در مناطق مختلف جهان پایان دهند.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر روز بیشتر می شود، تصریح کرد: هیچ قدرتی امروز یارای مقابله با نظام اسلامی نیست، چون ایران اسلامی با پشتوانه عظیم مردمی امروز به الگویی اثربخش در دنیای پرآشوب جهان تبدیل شده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز به یک کشور اثرگذار و مقتدر در عرصه جهانی تبدیل شده است، افزود: پیشرفت های روزانه ایران اسلامی هر روز بر عصبانیت آمریکایی ها می افزاید و همین موضوع موجب توطئه افکنی آنها علیه کشورمان می شود.

وی از ایران اسلامی به عنوان پرچم دار جبهه مقاومت در جهان یاد کرد و با بیان این که امروز گفتمان مقاومت جهان مدار شده است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به دلیل حمایت های ایران اسلامی از جبهه های مقاومت در کشورهای اسلامی منطقه بسیار نگران است و به همین بهانه تحریم ها علیه کشورمان را تشدید می کند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که ملت ایران ثابت کرده اند که تحریم های 38 ساله هیچ تأثیری در روند استراتژی نظام اسلامی در جهان و منطقه ندارد، بیان داشت: مردم کشورمان در سایه همین تحریم ها امروز به یک کشوری هسته ای تبدیل شده است.

حجت الاسلام موسوی با تأکید براین که آمریکایی ها خوب می دانند که تحریم و تهدید بر ملت ایران سازگار نخواهد بود، خاطرنشان کرد: به همین عنوان ملت ایران را نمی توان با تهدید و تحریم از رسیدن به آرمان ها و اهداف متعالی انقلاب منصرف کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فتنه انگیزی آمریکایی ها علیه ایران اسلامی تا زمانی که کشورمان مدافع جبهه مقاومت است ادامه خواهد داشت، بیان داشت: امروز ضروری است جمهوری اسلامی با آمادگی کامل به مکر و حیله آمریکایی ها و هم‌پیمانانش پاسخی قاطع و دندان‌شکن داده و جبهه حق با همه ظرفیت‌ها در مقابل جبهه اهریمن بایستد.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که انقلاب اسلامی ایران الهام بخش بسیاری از نهضت های ضد استکباری در جهان است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که مستکبران عالم بار دیگر علیه این کشور درنده ای خود را با تصویب طرح تمدید تحریم ها نشان دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکای جنایت کار زخم خورده از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل تلاش می کند ناکامی و شکست های خود را تحریم ها علیه مردم کشورمان جبران کند، تصریح کرد: ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی از همان ابتدا نسبت به دروغگویی و حلیه گر بودن آمریکایی ها اطمینان داشتند اما متأسفانه گوش برخی از مسؤولان نسبت به این موضوع بدهکار نبود.

وی با اشاره به این که مسؤولان در جریان مذاکرات هسته ای همواره بر تعلیق و حذف همه تحریم ها با اجرای برجام در نخستین روز آن از سوی آمریکایی ها خبر داده بودند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز می بینیم نه تنها همه تحریم ها برداشته نشد بلکه تحریم های ده ساله علیه ملت ایران دوباره تصویب شد.

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که نباید در برابر این اقدامات حیله گرانه آمریکایی ها سکوت کرد، افزود: مسؤولان نیز باید در برابر این گونه اقدامات ظرفیت هسته ای کشورمان را بیش از گذشته تقویت کنند تا آمریکایی ها متوجه شوند که ملت ایران با کسی تعارفی ندارد.

حجت الاسلام موسوی موضع گیری مقتدرانه و به هنگام دولتمردان در این خصوص را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور نباید همانند دوران مذاکرات به راحتی از این مسأله مهم گذر کنند تا آمریکایی ها جسور تر شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که شعار مرگ برآمریکا باید از این پس با قدرت بیشتری از سوی مردم کشورمان بیان شود، تصریح کرد: دشمنی آمریکایی ها با  نظام اسلامی و ملت ایران با تصویب این تحریم ها بیشتر آشکارتر شد و دیگر کسی نمی تواند این مسأله را انکار کند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که دشمنی آمریکایی ها مربوط به دیروز و امروز نیست بلکه قدمت دیرینه دارد، خاطرنشان کرد: این کشور مستکبر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نفوذ بسیار گسترده ای در حکومت آن زمان داشت و در همه امور داخلی کشور به راحتی دخالت می کرد که با پیروزی انقلاب اسلامی راه نفوذ و دخالت کاملاً بسته شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که آمریکایی ها ایران اسلامی را سد بزرگی در برابر سیاست های خارجی خود در منطقه و حتی بسیاری از کشورهای جهان می دانند، گفت: به همین دلیل منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران با تهدید و فشارهای اقتصادی یکی از مهم ترین نقشه های آمریکایی ها علیه کشورمان است./950/302/ب2

ارسال نظرات