۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴۶۵۲۱۲
آیت الله دری نجف آبادی:

حوزه‌های علمیه در مسیر ترویج فرهنگ وقف گام بردارند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در مسیر ترویج فرهنگ وقف در جامعه گام بردارند، گفت: امروز حوزه های علمیه در جامعه تاثیرگذار هستند و به خوبی در زمینه های گوناگون نقش آفرینی می کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در همایش وقف و رسانه، اقدام و عمل که در محل کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در مسیر ترویج فرهنگ وقف جامعه گام بردارند، گفت: امروز حوزه های علمیه در جامعه تاثیر گذار هستند و به خوبی در زمینه های گوناگون نقش آفرینی می کنند؛ یکی از مراکزی که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کند حوزه علمیه است.

رسانه ها در مقابل توطئه های دشمن ایستادگی کنند

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه رسانه ها باید در مقابل توطئه ها و نقشه های شوم دشمن ایستادگی کنند، ابراز کرد: جهان غرب شمشیر خود را در جهت مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) از رو بسته و با حمایت از نویسندگان و روزنامه نگاران خودفروخته در راستای تخریب ارزش های اسلامی گام بر می دارد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه باید با برنامه ریزی های پسندیده در مسیر حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران گام بردارد تا این قشر فرهیخته با تولیدات فاخر هنری در مسیر تشریح و تبیین ارزش های اسلامی حرکت نمایند و با تمام قوا توطئه های دشمنان را خنثی کننند.

نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف در سطح ملی و بین‌المللی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ وقف در سطح ملی و بین‌المللی مهم دانست و خاطر نشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسانه ها باید هنرشان را در انعکاس حقایق جامعه، حمایت واقعی از ارزش‌ها و مقابله با فساد، فحشا و منکرات، تبعیض و بی بندوباری بکار گیرند. 

امام جمعه اراک با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ها در شناساندن امام حسین(ع) در جهان، گفت: با علم و طبل نمی‌توان امام حسین(ع) را به دنیا معرفی کرد و باید افکار و اندیشه‌هایمان را برای تولید کارهای باعظمت و ماندگار اصلاح کنیم و آثار تاثیرگذار و ماندگار در راستای خیر و سعادت دنیا و آخرت تولید کنیم.

تشریح زوایای ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و انقلابی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه با کمترین هزینه باید آثار بزرگ و ماندگار را با بیشترین کیفیت و بازدهی و ارزش تولید و عرضه کرد، تصریح کرد: هنرمندان، رسانه‌ها، علما، حوزه‌های علمیه، حوزه هنری و ارشاد در راستای تولید آثار بزرگ و با عظمت که برای هزاران سال دیگر افتخارآمیز باشد تلاش کنند. 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه تعمیق و تشریح زوایای ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و انقلابی وظیفه‌ای است که دستگاه‌های دولتی، نهادها و ارگان‌های فرهنگی و هنری باید با جدیت به آن بپردازند، اظهار داشت: تشریح و تبیین ارزش‌های اسلامی، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند و سبب شکست دشمنان اسلام می‌شود.

شایان ذکر است، در این مراسم خبرگزاری رسا در استان مرکزی به سبب تلاش گسترده در انعکاس اخبار و ترویج سنت حسنه وقف در دومین سال متوالی به عنوان رسانه برتر در حوزه وقف تجلیل شد.

به گزارش رسا، هفتم تا چهاردهم آذرماه جاری با عنوان هفته وقف نامگذاری شده است./202/842/ب1

ارسال نظرات