۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۶۵۶۳۸
آیت الله دری نجف آبادی:

دانشجویان بازیچه سیاستمداران نشوند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دانشجویان بازیچه مسائل سیاسی و جناحی نشوند، گفت: دانشجویان نباید اجازه دهند شتاب علمی کشور دستخوش سیاست زدگی و یا حواشی جناحی شود و امروز بصیرت و هوشیاری دانشجویان ضرورتی مهم محسوب می شود.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان مرکزی به مناسبت روز دانشجو در دفتر امام جمعه اراک، بیان کرد: دانشگاهیان در هشت سال دفاع مقدس با حضور فعالانه خود زمینه ساز پیروزی و سربلندی ایران اسلامی در جهان شدند.

بصیرت و هوشیاری دانشجویان ضرورتی مهم

امام جمعه اراک با بیان اینکه دانشجویان بازیچه مسائل سیاسی و جناحی نشوند، گفت: دانشجویان نباید اجازه دهند شتاب علمی کشور دستخوش سیاست زدگی و یا حواشی جناحی شود  و امروز بصیرت و هوشیاری دانشجویان ضرورتی مهم محسوب می شود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دانشجویان توطئه های دشمن را خنثی کنند، افزود: دانشجویان باید با برنامه ریزی در برابر دشمنان و بدخواهان مقابله کنند و نقشه های شوم آنان را برهم زنند.

ضرورت حفظ ارتباط دانشگاه و صنعت

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با پیموده شدن مسیر اصلی علم و دچار انحراف نشدن آن اظهار داشت: علم و دانش و تحقیق و پژوهش‌های علمی باید مسیر صحیح خود را بپیمایند و لازم است که با هرگونه جریان و جناحی که قصد ایجاد انحراف و حواشی جناحی در این مسیر را دارد مقابله کرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت باید از اولویت مهم مسؤولان باشد، خاطر نشان کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت باید بیش از پیش حفظ شود و این مهم پیش‌نیاز توسعه اقتصادی در کشور است و توسعه اقتصادی را ‌می‌توان با تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت ایجاد کرد.

نقش دانشجویان در مقابله با هنجارها و آسیب های اجتماعی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سرانه مطالعه در دانشگاه ها، گفت: در حال حاضر سرانه مطالعه در دانشگا‌ه‌ها پایین است که می‌طلبد اساتید دانشگاه‌ها با تقویت بنیه علمی خود بتوانند دانشجویان را هم به‌لحاظ رشته‌های تحصیلی تخصصی و هم به‌لحاظ معنویت و تقوا پشتیبانی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به نقش دانشجویان در مقابله با هنجارها و آسیب های اجتماعی، گفت: نقش قشر دانشجو در تمام عرصه‌های جامعه موثر است که یکی از آنها نقش تاثیرگذار این قشر در کنترل آسیب‌های اجتماعی است و می‌تواند با بهره‌گیری از توان علمی و فرهنگی خود به آگاهی‌بخشی مردم در زمینه آسیب‌های اجتماعی بپردازد.

شایان ذکر است، 16 آذر به یاد سه دانشجو که به هنگام اعتراض به حضور ریچارد نیکسون رئیس جمهوری وقت آمریکا در ایران در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، به عنوان روز دانشجو نامیده شده است./202/842/ب1

ارسال نظرات