۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۶۶۴۰۹

چند خبر کوتاه از استان ایلام

اجراری طرح شهر زائر در شهرستان مهران و برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در ایلام بهمن‌ماه از جمله اخبار کوتاه استان ایلام است.
ایلام

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، علی محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز در نشست ستاد اقامه نماز این اداره کل، اظهار داشت: توجه به فرهنگ نماز و ترویج آن‌یک برنامه تکلیفی است.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی‌شده خود را در بحث ترویج و اقامه فرهنگ نماز در سال جاری قرار داده است، افزود: این اداره کل و همه همکاران در انجام فعالیت‌های مربوط به ترویج فرهنگ نماز هم به‌عنوان یک کار تکلیفی و هم به‌عنوان یک برنامه و دستور شرعی وظیفه‌دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: با وجود محدودیت‌های مالی در سال جاری، سعی بر این بوده است که در حد توان از برنامه‌های حوزه ترویج فرهنگ نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر و شئونات اسلامی حمایت گردد و این امر در صدر برنامه‌های اداره کل قرار دارد.

محمد نیاکان  با بیان اینکه در این راستا تفاهم‌ نامه‌ای با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام منعقد خواهد شد، گفت: کانون‌های مساجد دارای ظرفیت بزرگی در حوزه مساجد و جوانان هستند و باید از این توانمندی در راستای ترویج فرهنگ نماز به‌ویژه نماز اول وقت در بین آحاد جامعه بهره برد.

وی با اشاره به اینکه نماز باید محور تمام برنامه‌های فرهنگی هنری قرار گیرد، یادآور شد: نماز به‌طور قطع نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین آحاد مردم به‌ویژه در بین نسل جوان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت با حضور همه همکاران از اولین برنامه‌هایی بوده که توجه ویژه‌ای به آن انجام‌شده و به حمدالله شاهد گسترش فرهنگ نماز جماعت در بین همه همکاران هستیم.

انتخابات خانه مطبوعات ایلام بهمن‌ماه برگزار می‌شود

یونس قیطانی، مسؤول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز در گفت‌وگو با رسانه ها در ایلام، اظهار کرد: انتخابات خانه مطبوعات این استان قرار بود دوشنبه هفته جاری برگزار شود.

وی تصریح کرد: انتخابات ششمین دوره هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان ایلام که برابر اطلاع رسانی قرار بود در مورخ دوشنبه 22 آذر 1395 برگزار گردد به بهمن‌ماه سال جاری موکول شده است.

مسؤول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: این امر به دلیل عدم موافقت ناگهانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل ضرورت برگزاری هم‌زمان انتخابات در سراسر استان‌های کشور در بهمن‌ماه سال جاری است.

قیطانی با اشاره به اینکه همچنین تغییراتی در اساسنامه خانه‌های مطبوعات روی‌داده که به‌زودی ابلاغ خواهد شد، گفت: مقرر گردید این انتخابات به‌صورت هم‌زمان در تاریخ مشخصی در بهمن‌ماه 95 که متعاقباً از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت متبوع اعلام خواهد شد، برگزار گردد.

طرح شهر زائر در شهرستان مهران اجرایی می شود

محمدرضا مروارید در گفت وگو با رسانه ها در ایلام  اظهار داشت: مرز مهران به عنوان مهمترین کانون تردد زائران اربعین در کشور شناخته می شود و برای رونق این مرز طرح های مختلفی در بحص زیرساختی و فرهنگی در حال اجراست.

وی بیان داشت: طرح شهر زائر با هدف جداسازی پایانه اربعین از پایانه فعلی انجام می گیرد و  کار مطالعه طرح جامع آن از سوی کارشناسان آغاز شده است.

استاندار ایلام گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیر ساخت های اربعین حسینی در شهرستان مهران مصوب شده است.

وی از چهار بانده کردن کل محور ایلام-مهران تا پایان امسال خبر داد و گفت: افزون بر این دو هزار میلیارد ریال برای چهار بانده کردن جاده دهلران - اندیمشک اختصاص یافته است.

مروارید در خصوص دلایل انتخاب مهران از سوی اکثر زائران گفت: مهران به دلایلی از جمله نزدیکی به عتبات عالیات برای آنان جذابیت دارد و باید تلاش کنیم زیرساخت های مناسب را برای تردد آنان از مرز مهران مهیا کنیم.

استاندار ایلام در خصوص ایجاد بازارچه در مرز با عراق ابراز داشت: ایجاد چندین بازارچه در دست اقدام است و در تلاش هستیم با رایزنی با طرف عراقی، آنها را در سریعترین زمان ممکن دایر کنیم./303/879/ب1

ارسال نظرات