۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۶۶۷۹۸

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه استان بوشهر

نشست حلقه سرگروه های صالحین، برگزاری جلسه درس اخلاق در مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج، جلسه هیأت هفتگی انصارالمهدی طلاب مدرسه علمیه دیر و نصب تابلوی فرهنگی اجتماعی و سیاسی پایگاه مقاومت بسیج پیامبر اعظم دیر از مهم ترین اخبار حوزه علمیه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، نشست حلقه سرگروه های صالحین با مربی حجت الاسلام ابراهیم بحرانی صبح امروز در پایگاه مقاومت پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

این جلسه که به منظور آشنایی بیشتر سرگروه ها با وظایف خود برگزارشد حجت الاسلام بحرانی درباره اهمیت و جایگاه شجره طیبه صالحین گفت: هدف از ایجاد شجره طیبه صالحین تربیت نیروهای کار آمد، متعهد و انقلابی است.

وی افزود: کادرسازی برای امام زمان(عج) از اهداف مهم این طرح می باشد که باید در این راستا باید افراد جذب، ساماندهی و سازماندهی شود.

مدیر و مربی صالحین افزود: باید مسائل تربیتی و آموزشی در پایگاه وحلقات صالحین مورد توجه خاص قرار بگیرد به گونه ای که هرکدام از اعضاء درحلقات درآینده نزدیک بتوانند بر جامعه پیرامون خود نقش تربیتی و معنوی ایفا کنند و افراد دیگری را تربیت نمایند.

در پایان حجت الاسلام اسماعیل بحرانی فرمانده پایگاه پیامبر اعظم در خصوص شرح وظایف سرگروه ها مطالبی رابیان کرد و گفت: جذب و ساماندهی و تربیت نیروها از وظایف مهم سرگروه ها می باشد.

حجت الاسلام بحرانی ادامه داد: شناسایی متربیان مستعد و ارتقای آنان؛ ارتباط چهره به چهره؛ ایجاد انگیزه و اطمینان مستمر آنان و پاسخ به شبهات و سوالات از وظایف مهم سرگروه ها است.

برگزاری جلسه درس اخلاق در مدرسه علمیه پیامبر اعظم خورموج

سلسله جلسات درس اخلاق مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج با حضور طلاب مدرسه و با تدریس حجت الاسلام ماندگار مدیر مدرسه علمیه پیامبراعظم(ص) خورموج برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگار در این جلسه با تکیه بر سخنان حضرت امام خمینی(ره) در کتاب شرح چهل حدیث، در مورد اخلاق طلبگی و اسباب سعادت و شقاوت دنیوی و اخروی مطالبی را عنوان کرد.

جلسه هیأت هفتگی انصارالمهدی طلاب مدرسه علمیه دیر

جلسه هیأت هفتگی انصارالمهدی با حضور حجت الاسلام حسینی در حوزه علمیه مهدی موعود(عج) دیر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسینی استاد حوزه و دانشگاه به سخن امام حسن عسکری(ع) که می فرمایند: «ای بندگان خدا به راستی شمارا عمری کاهنده دارید و روزهایی معدودی است و مرگ ناگهان سر رسد هر که خیر بکارد نیکی برداشت می نماید و هرکه بدی بکارد پشیمانی درو نماید» استناد کرد.

وی در ادامه افزود: طبق این حدیث شریف یک طلبه باید با درس خواندن و مراعات کردن زی طلبگی رضایت امام زمان (عج) را جلب کند و امام زمان (عج) را از خود راضی و خوشنود کند.

نصب تابلوی فرهنگی اجتماعی و سیاسی پایگاه مقاومت بسیج پیامبر اعظم دیر

تابلوی اعلانات فرهنگی اجتماعی و سیاسی پایگاه مقاومت بسیج پیامبر اعظم دیر در مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) نصب شد.

حجت الاسلام بحرانی فرمانده پایگاه درخصوص نصب این تابلو گفت: این تابلو به منظور تقویت و ارتقای معلومات و اطلاعات نیروهای بسیجی در زمینه های مختلف فرهنگی اجتماعی و سیاسی نصب شده است.

وی افزود: هدف از نصب این تابلو بالا بردن قدرت تحلیل مسائل سیاسی افراد است که با مطالعه مطالب مفید در این تابلو آگاهی آنان بالا می رود./303/833/ب1

ارسال نظرات