۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۶۶۹۸۳
استاد حوزه علمیه قزوین:

طلاب همواره باید به فکر پژوهش و تحقیق باشند

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه طلاب همواره باید به فکر پژوهش و تحقیق باشند گفت: طلبه باید کاوشگر باشد هر مطلبی را که می‎شنود یا می‌بیند آن را یادداشت کند تا بتواند در مواقع لزوم از آن بهره ببرد.
حجت الاسلام محمدی تاکندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، آیت الله محمدی تاکندی استاد حوزه علمیه قزوین امشب در مراسم آئین بزرگداشت هفته پژوهش که با حضور جمعی از اساتید حوزه علمیه قزوین در سالن اجتماعات حوزه علمیه قزوین برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش با اشاره به اهمیت علم و پژوهش در میان طلاب گفت: در روایات از ائمه معصومین آمده است که علم را با نوشتن در بند کنید زیرا این امر سبب می‎شود که آن علم همیشه برای شما باقی بماند و فراموش نشود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طلاب همواره باید به فکر پژوهش و تحقیق باشند افزود: طلبه باید کاوشگر باشد هر مطلبی را که می‎شنود یا می‌بیند آن را یادداشت کند تا بتواند در مواقع لزوم از آن بهره ببرد علم با سعی و کوشش و تقوا به دست می‌آید.

آیت الله تاکندی با بیان اینکه طلاب باید از لحظات عمر خود بهترین استفاده را ببرند تصریح کرد: علمای گذشته و بزرگان در قدیم با مطالعه و تحقیق به مدارج عالی می‎رسیدند و ما هم باید به تاسی از آنها قدر فرصت‌هایمان را بیشتر بدانیم و از آن به نحو احسن استفاده کنیم.  

وی در پایان گفت: یک طلبه‌ای که اهل پژوهش و تحقیق باشد باید در کارش جدیت و پشت‌کار داشته باشد و در این مسیر با به کارگیری اخلاص و نظم در هدفش در راستای ارتقای علم و دانش خود بکوشد./873/203/ب3

  

 

ارسال نظرات