۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۶۷۰۸۶

تربیت پژوهشگران متخصص مهم ترین وظیفه مؤسسه امام رضا

حجت الاسلام شریعتمدار با بیان اینکه مهم ترین وظیفه مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) تربیت پژوهشگران در حوزه علوم تخصصی است، گفت: مؤسسه امام رضا(ع) در راستای تربیت پژوهشگران، کارگاه های روش تحقیق و پایان نویسی برگزار می کند.
شریعتمدار

حجت الاسلام سید محمدرضا شریعتمدار معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مهم ترین وظیفه مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) تربیت پژوهشگران در حوزه علوم تخصصی است.

وی افزود: مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) زیر نظر حوزه علمیه فعالیت هایی با محوریت پرورش محقق نه انجام تحقیق ارائه می دهد؛ و دانش پژوهان این مؤسسه با روش های تحقیق و مهارت های آن آشنا می شوند.

حجت الاسلام شریعتمدار ادامه داد: موسسه امام رضا(ع) در راستای تربیت پژوهشگران، کارگاه های روش تحقیق و پایان نویسی برگزار می کند همچنین با تشکیل هسته های پژوهش زیر نظر استاد، به نظرات و ایده های خود می پردازند که این عمل سبب افزایش مهارت های پژوهش آنان می شود.

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: هر ساله با فرا رسیدن هفته پژوهش یک تجلیلی از پژوهشگران برتر موسسه انجام می گیرد و طلابی که تحقیق، پایان نامه یا کتاب آنان به چاپ برسد انتخاب و تقدیر می شوند.

وی اظهار داشت: مؤسسه امام رضا(ع) فصل نامه هایی به چاپ می رساند که محتوای آن مقالاتی که طلاب در کارگاه ها و کلاس های پژوهش محور خود داشته اند، است؛ هر دانش پژوه در هر ترم تحصیلی خود یک یا دو درسش پژوهش محور است و در آخر ترم باید یک پژوهش تحویل دهد.

حجت الاسلام شریعتمدار با اشاره به جزئیات برگزاری جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر گفت: این جشنواره از بین مقالات و کتاب هایی که در جاهای دیگر غیر از مؤسسه امام رضا(ع) ارائه کرده اند تجلیل به عمل می آید؛ در جشنواره امسال 30 مقاله و کتاب ارائه شده که از بین آنها 15عنوان انتخاب شده اند.

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) با بیان هدف برگزاری جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر ابراز داشت: این جشنواره ها سبب تشویق طلاب به کارهای پژوهشی است چرا که موجب رواج پژوهش در مؤسسه امام رضا(ع) شده است و اکثر فارغ التحصیلان آن در مؤسسات پژوهش محور جذب شده اند.

وی عنوان داشت: مهم ترین مشکل حوزه در عرصه پژوهش نبود یک ساختار واحد به منظور سازماندهی پژوهش در حوزه است همچنین دست به قلم نبودن طلاب دیگر مشکل پژوهش در حوزه است که ریشه آن برمی گردد به فرهنگ ایرانیان چرا که در فرهنگ ایرانیان سیستم شفاهی بیشتر از سیستم نوشتن رواج داشت.

حجت الاسلام شریعتمدار در پایان با اشاره به شاخصه های یک پژوهشگر دینی گفت: پژوهشگر دینی کسی است که مبانی دینی و اعتقادی را خوب بشناسد سپس بتواند با تشخیص وضعیت موجود جامعه راه حل هایی برای حل مشکلات براساس آن مبانی ارائه دهد./1325/303/ب3

 

 

ارسال نظرات