۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۶۷۱۸۵
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه بقای نظام است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تأکید بر این‌که نسل جوان جامعه نباید با فرهنگ جبهه و جنگ بیگانه باشد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه بقای نظام است.
کتاب آن بیست و سه نفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام خیری، مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر امروز در آیین بزرگداشت کتاب "آن بیست و سه نفر" اظهار داشت: بزرگداشت فرهنگ ایثار و شهادت از آن جهت مهم و حیاتی است که این فرهنگ در برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقرار و تداوم آن نقش اساسی داشته است.

حجت الاسلام خیری ادامه داد: لازم است دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند، کتاب "آن بیست و سه نفر" روایت جوانان ۱۳ تا ۱۹ ساله ای است و باید سرمشق جوانان ما در دانشگاه ها قرار گیرد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تأکید بر این‌که نسل جوان جامعه نباید با فرهنگ جبهه و جنگ بیگانه باشد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه بقای نظام است.

همچنین احمد یوسف زاده، نویسنده کتاب "آن بیست و سه نفر" در سخنانی اظهار داشت: آنچه با نوشتن این کتاب انتظار دارم، اتفاق بیفتد این است که؛ نسل جوان ما با خواندن این کتاب  بتواند در موقعیت مشابه، تصمیم مشابه‌ای را بگیرد.

وی ادامه داد: اگر خدای ناکرده دشمنی به ذهنش رسید به مرزهای ما حمله کند جوانان ما آمادگی داشته باشند. این کتاب می‌تواند راهگشای خوبی برای‌ جوانان ما باشد .آنها هم باید چون جوانان چند نسل پیش از کشور خود دفاع کنند و این پیامی است که این کتاب و سایر کتاب‌های دفاع مقدس دارد.

یوسف زاده گفت: جوان‌هایی در جنگ بودند که صدام در زندان را برای آنها گشود اما برای ماندگاری آرمان‌های امام خمینی (ره) حاضر نشدند، به آزادی با ذلت تن دهند. بیست و سه نفر به یک چیز ایمان داشتند و آن اینکه در برابر دشمن سر خم نکنند و کشور را عزیز و گرامی بدارند و این اتفاق عجیبی است. حتی درباره روزهای اعتصاب غذا باورم نمی‌شود که چگونه این روزها را تحمل کردیم، به هر حال لطف پروردگار بود. 

وی گفت: خوشبختانه صبر ما به ثمر نشست و اکنون کشوری داریم که وقتی صدای انفجار می آید، حتم می کنیم صدا انفجار در معدن یا موارد مشابه است، امنیت جامعه ما مثال زدنی است.

یوسف زاده از نشر کتاب دیگری در ادامه همین 23 نفر با عنوان «اردوگاه اطفال» خبر داد و گفت: تقریبا کتاب «اردوگاه  اطفال» در ادامه این کتاب در حال آماده سازی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دوران اسارت با زبان ترکی انس و الفت داشتم، گفت: دوستان آذری زبان زیادی داشتم و به واسطه آنها با اشعار شهریار آشنایی پیدا کردم و شیفته ادبیات این سرزمین گشتم.

یوسف زاده با اشاره به تئاتر دانشجویی که با موضوع کتاب وی از سوی گروه تئاتر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اجرا شد، گفت: وقتی نقش خودم را  که به همت یک دانشجو در این سالن اجرا شد، دیدم، دلم برای خودم تنگ شد! پسر نوجوانی که در اسارت چیزهای زیادی آموخت و با مردان بزرگی از جنس صبر و رضایت آشنا شد./202/935/ب1

ارسال نظرات